Drukuj

Brynów 1Rozpoczyna się kolejny etap prac w obrębie pętli tramwajowej w Brynowie - wykonawca przystępuje do prac budowlanych na terenie obecnej pętli tramwajowej. W związku z tym od poniedziałku 14 stycznia 2019 r. zmieni się organizacja ruchu tramwajowego w rejonie pętli.

 

– Wykonano już mur oporowy pod parking wzdłuż ulicy Kościuszki. Obecnie trwają przygotowania do wzmocnienia gruntu pod fundamenty garażu wielopoziomowego. Z kolei od poniedziałku 14 stycznia ruszają prace budowlane na terenie pętli tramwajowej, gdzie powstanie punkt obsługi pasażerskiej oraz przystanki. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu części tramwajów, a także lokalizacja przystanków. Tramwaje będą kursować do wiaduktu kolejowego nad ulicą Kościuszki. Będzie tam zamontowany rozjazd umożliwiający przejazd tramwajów na sąsiedni tor. Kursować będą tramwaje przystosowane do jazdy w obu kierunkach bez nawracania na pętli – mówi Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.

Brynów 2Brynów 3

Budowa centrum przesiadkowego w Brynowie to jeden z elementów „Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych”. - Zrealizowanie zaplanowanych działań, w perspektywie najbliższych kilku lat, przyniesie odczuwalną poprawę jakości życia poprzez możliwość bezpiecznego i sprawnego przemieszczania się po mieście z wykorzystaniem różnych rodzajów transportu, wzajemnie zintegrowanych i tworzących jednolity, zrównoważony system. W Katowicach kładziemy nacisk na tzw. transport zrównoważony, którego zasadą jest dbanie o interesy wszystkich uczestników ruchu - pieszych, rowerzystów, osób korzystających z komunikacji publicznej i kierowców – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

plakat brynówCentrum przesiadkowe w Brynowie powstaje w rejonie istniejącej dziś pętli tramwajowej. Koszt inwestycji to 62,9 mln zł, a wykonawcą jest firma WARBUD SA w partnerstwie z Przedsiębiorstwem STOR Sp. z o.o. Stworzenie Katowickiego Systemu Zintegrowanych Węzłów Przesiadkowych - Węzeł przesiadkowy Brynów Pętla w Katowicach, obejmuje realizację infrastruktury dla potrzeb uzyskania funkcji przesiadkowych z autobusów na tramwaj oraz komunikacji indywidualnej na tramwaj w systemie Park&Ride oraz Bike&Ride w zakresie dojazdów do Centrum Katowic z południowej części miasta i subregionu. Zakończenie inwestycji Centrum Przesiadkowego „Brynów” zaplanowane jest na II kwartał przyszłego roku.

W skład inwestycji wejdą:
• trzykondygnacyjny parking o pojemności 499 miejsc wraz z systemem informacji o zajętości parkingu,
• parking naziemny o pojemności 49 miejsc postojowych dla funkcji Park & Ride.
• przystanki, w tym zadaszone perony oraz miejsca oczekiwania i wymiany podróżnych typu „drzwi-drzwi”,
• poczekalnia wyposażona w punkty obsługi pasażerskiej: toaletę, punkt zakupu biletów, pełną infrastrukturą dla systemu ŚKUP, małą gastronomię i punkt zakupu prasy oraz tablice dynamicznej informacji pasażerskiej,
• parking dla rowerów o funkcji Bike&Ride wraz z miejscami postojowymi;
• miejsca postojowe TAXI – 6 szt.
• Miejsca postojowe Kiss&Ride – 6 szt.

W Katowicach uruchomiono już pierwsze centrum przesiadkowe w Ligocie, a kolejne dwa realizowane są w Zawodziu oraz przy ul. Sądowej. - Budowa centrów przesiadkowych oznacza szereg korzyści. Najważniejsza z nich to możliwość szybkiego dojazdu do centrum miasta i zaoszczędzenia czasu oraz mniejsze koszty paliwa. Dodatkowo, węzły przesiadkowe staną się zachętą do korzystania z komunikacji publicznej, a co niemniej ważne, przyczyniają się do ograniczenia liczby pojazdów na drogach, co zmniejszy hałas i emisję spalin oraz korki - dodaje prezydent.

Źródło: UM Katowice