Drukuj

W ubiegłym tygodniu (12 września) rozpoczęła się budowa przedłużenia Al. Solidarności do przyszłej obwodnicy miasta. Jest to największa i najdroższa w Lublinie inwestycja drogowa.

Prace rozpoczęły się od robót rozbiórkowych, wycinki drzew i przełożenia instalacji podziemnych. Nie powodują one żadnych utrudnień. Kierowcy odczują zmiany, gdy prace przeniosą się w kierunku Al. Warszawskiej, która w przyszłości będzie biegła wiaduktem. Może to nastąpić na początku listopada.

Przedłużenie Al. Solidarności do przyszłej obwodnicy miasta jest inwestycją wartą 319 mln zł. W 85 procentach jest dofinansowana z funduszy unijnych.

Projekt „Budowa drogi dojazdowej do węzła drogowego „Dąbrowica” obwodnicy Miasta Lublin w ciągu dróg ekspresowych S12, S17 i S19 (odcinek od skrzyżowania al. Solidarności z al. Warszawską do granic miasta)” jest elementem dużego projektu, który po zrealizowaniu będzie stanowił połączenie układu komunikacyjnego Lublina z obwodnicą i dotyczy budowy odcinka drogi krajowej nr 19 o łącznej długości prawie 6 km, w tym:

- na terenie Lublina - przedłużenie alei Solidarności o długości 3,8 km od skrzyżowania z al. Warszawską do granicy miasta, zadanie realizowane przez gminę Lublin,

- poza granicami Lublina na terenie gminy Jastków - droga o długości 2 km od granic miasta do północno-zachodniego wielopoziomowego węzła drogowego "Dąbrowica", zadanie realizowane przez GDDKiA.

Wybudowana al. Solidarności stanowić będzie jedną z trzech dróg dojazdowych do obwodnicy, a zarazem najważniejszy dojazd do głównego węzła „Dąbrowica” obwodnicy Lublina oraz główny wylot do Warszawy. Wybudowana droga przejmie zdecydowaną większość ruchu drogowego (około 80-85%) z dotychczasowej al. Warszawskiej, a tym samym przyczyni się do poprawy warunków bezpieczeństwa i komfortu ruchu na tym odcinku, a w przyszłości spowoduje przeniesienie ruchu tranzytowego na obwodnicę Lublina.

Źródło: UM Lublin