W gdańskim oddziale GDDKiA otwarto oferty w II etapie przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy Kościerzyny w ciągu drogi krajowej nr 20.
Propozycje cenowe złożyło 9 firm i konsorcjów. Najniższą kwotę zaproponowało konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner - ponad 164,5 mln zł, najdroższą propozycję złożyła firma PUT INTERCOR - niespełna 245 mln zł. Kwota, którą GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosiła prawie 225 mln zł.
Wykonawcy zadeklarowali jednakowy termin wykonania umowy - 30 miesięcy, jak również jednakowy termin gwarancji - 10 lat, z wyjątkiem firmy PUT INTERCOR Sp. z o.o, która określiła termin gwarancji na 5 lat. O wyborze oferenta będzie decydowała w 90% cena, 5 proc. - termin realizacji i 5 proc. - gwarancja.
Podpisanie umowy z konkretnym wykonawcą odbędzie się prawdopodobnie we wrześniu br.
Obwodnica Kościerzyny (klasa drogi: GP – główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1-pasowym wyprowadzi ruchu tranzytowy z zatłoczonego centrum miasta. Ma to szczególne znaczenie w okresie wakacyjnym. Trasa o długości 7,6 km ominie miasto od południa. Powstaną m.in. cztery węzły drogowe łączące główną arterię z drogami niższych kategorii. Wykonane obiekty w ramach tych węzłów będą posiadały rezerwę terenu pod przyszłą rozbudowę obwodnicy do przekroju 2x2. W ramach inwestycji zostaną wybudowane także: ekrany akustyczne, zieleń izolacyjna, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, szczelny system odprowadzenia wód opadowych, zespoły podczyszczające wody opadowe z jezdni, zbiorniki retencyjne i infiltracyjne. Przebudowane bądź wybudowane zostaną również drogi lokalne i dojazdowe. Zakończenie budowy i oddanie drogi do ruchu planuje się w połowie 2017 roku.
Źródło: GDDKiA O/Gdańsk