Drukuj
contentmap_plugin
made with love from Appartamenti vacanza a Corralejo - Fuerteventura

Przedstawiciele Zarządu Województwa Małopolskiego, starostwa tatrzańskiego oraz gminy Poronin podpisali porozumienie, które dotyczy rozbudowy skrzyżowania drogi krajowej nr 47 z drogą wojewódzką nr 961 w Poroninie.

W godzinach szczytu korek w Poroninie sięga nawet kilka kilometrów. To bez wątpienia jedno z trudniejszych miejsc na trasie Kraków – Zakopane. Dlatego też samorząd województwa, wraz ze starostwem tatrzańskim, gminą Poronin oraz GDDKiA postanowił rozwiązać ten problem.

Jak szacuje marszałek, wykonanie tych zobowiązań powinno zająć rok czasu i kosztować około 500 tys. zł, w tym z budżetu Województwa Małopolskiego – 250 tys. zł, powiatu tatrzańskiego – 125 tys. zł i gminy Poronin – 125 tys. zł.

Co więcej, na mocy zawartej dzisiaj umowy gmina Poronin i powiat tatrzański zobowiązują się do nieodpłatnego przekazania na rzecz Województwa Małopolskiego gruntów stanowiących ich własność, a niezbędnych do realizacji tej inwestycji.

– Sama inwestycja, czyli wybudowanie projektowanego węzła w Poroninie, zostanie zrealizowane już przez krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Kosz tej inwestycji to ponad 46 mln zł – doprecyzował marszałek Marek Sowa, zapowiadając, że stosowane porozumienie z GDDKiA jest już wynegocjowane, jednak sam dokument zostanie podpisany po ujęciu jej przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w planie inwestycyjnym.

W Poroninie ma powstać m.in. rondo, które pozwoli na bezkolizyjny przejazd w tym rejonie. Projektowane jest również dwupoziomowe skrzyżowanie z linią kolejową, a także nowy most na potoku Poroniec.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego