Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Projekt z Nawierzchni Drogowych

Projekt z Nawierzchni Drogowych 11 lata 10 miesiąc temu #2829

  • Magda
  • Magda Avatar
Witam,
jestem studentka 2 roku budownictwa i chciałabym zasięgnąć opinii budowlańców specjalizujących sie w drogach. Mam do wykonania projekt z nawierzchni i prowadzący kazał nam korzystać z WT-2 2010. Mamy mały problem z modułem E. Doktor zaznaczył nam, że E2>=120 MPa, lecz szukając w Warunkach Technicznych nic o tym nie mogę znaleźć. Nie wiem na jakiej zasadzie nam to "dobrał". Ogólnie to moje pierwsze doświadczenia z "drogami", z którymi kompletnie nie wiążę swojej przyszlosci. Nie mamy za ciekawie prowadzonych ani wykładów ani ćwiczen i ciezko połapac sie w WT samemu. Byłabym wdzięczna za pomoc w tej sprawie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projekt z Nawierzchni Drogowych 11 lata 10 miesiąc temu #2830

  • Magda
  • Magda Avatar
Witaj.
E2>=120MPa dla podłoża gruntowego konstrukcji nawierzchni jest właściwe dla jezdni o kategorii ruchu KR3-KR6 i wynika z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U. 1999 nr 43 poz. 430 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 9990430430) a charakteryzuje minimalną nośność podłoża mierzoną wtórnym modułem odkształcenia (E2).
W linku do strony j.w. najbardziej interesuje Cię trzeci plik z załącznikami nr 4 i 5 do rozporządzenia, gdzie podane są również typowe konstrukcje nawierzchni dla danej kategorii ruchu.
Samo WT-2 2010 tyczy się natomiast doboru składników w danej warstwie bitumicznej i do określania warunków dla podłoża faktycznie będzie nieprzydatne.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projekt z Nawierzchni Drogowych 11 lata 10 miesiąc temu #2831

  • Magda
  • Magda Avatar
WT-2 to wytyczne techniczne dotyczące mieszanek mineralno-asfaltowych, a więc nie zasad projektowania samych konstrukcji, a doboru parametrów warstw asfaltowych - mówiąc najogólniej.
Moduł 120 MPa to wymóg posadowienia konstrukcji nawierzchni. Projektując nawierzchnie zakładasz ten moduł na podłożu (jeśli wiesz, że grunty są nie bardzo to projektujesz ich wymianę lub stabilizację) i zakładasz konstrukcję z katalogu - tak przynajmniej wygląda to na studiach. W "życiu" stosuje się różne metody m.in. metodę mechanistyczną ale nie będę mieszał Ci w głowie. Jeśli wykładowca narzucił Wam np. grunt G3 to musisz go wzmocnić do parametru G1 by móc posadowić konstrukcję nawierzchni - korzystając z Dz.U. 43 zobaczysz jakie masz mieć wzmocnienie. Myślę, że chodzi właśnie o to w tym projekcie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projekt z Nawierzchni Drogowych 11 lata 10 miesiąc temu #2847

  • Magda
  • Magda Avatar
Swoją drogą musi być niezły specjalista z tego wykładowcy jak chce zrobić projekt nawierzchni na podstawie WT-2 2010:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projekt z Nawierzchni Drogowych 11 lata 10 miesiąc temu #2856

  • Magda
  • Magda Avatar
Swoją drogą musi być niezły specjalista z tego wykładowcy jak chce zrobić projekt nawierzchni na podstawie WT-2 2010:)

Dokładnie ;D Ale może studentka coś przeinaczyła ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.124 s.