Inżynieria ruchu

wajdelotyW długi weekend od 11 do 14 czerwca fragment ul. Wajdeloty stanie się deptakiem. Odcinek od ronda im. Güntera Grassa do ul. Grażyny będzie wyłączony z ruchu pojazdów, dzięki czemu restauratorzy będą mogli wykorzystać przestrzeń do wystawienia tam ogródków gastronomicznych. To pilotażowa zmiana. O tym czy zostanie wprowadzona także na czas wakacji zdecydują mieszkańcy.

Bezpieczne chodniki w WarszawieJagiellońska, Wileńska, Ludna, Odyńca czy Sokratesa to ulice, które niedługo dołączą do Górczewskiej, Madalińskiego, Pięknej czy Bonifraterskiej. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przenosi tam parkowanie na jezdnię lub do zatok. Takie zmiany muszą być stałe, bo świat po pandemii będzie inny niż ten, który znamy.

IMG 2502W lipcu ubiegłego roku doszło do śmiertelnego wypadku na torowisku tramwajowym wzdłuż ul. 1 Maja na wysokości Uniwersytetu Ekonomicznego. Wraz z Komendą Miejską Policji w Katowicach oraz spółką Tramwaje Śląskie przeprowadzono analizę możliwości miejscowego zawężenia obydwu jezdni ul. 1 Maja oraz wyznaczenia przejść dla pieszych. Od dzisiaj Miejski Zarząd Ulic i Mostów w Katowicach w tym rejonie wdraża nową organizację ruchu, a także zamontuje doświetlenie, które poprawi bezpieczeństwo pieszych.

the poniatowski bridge 4317112 1280W połowie lutego Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie unieważnił drugi przetarg na zakup urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości na moście Poniatowskiego. Ustalony przez ZDM budżet okazał się zbyt niski do zakupu i realizacji systemu tego rodzaju. Miasto postanowiło zmienić założenie i zainstalować fotoradary. To tańsze rozwiązanie, ale zdecydowanie mniej skuteczne od odcinkowego pomiaru prędkości.

edroga606Bydgoszcz rusza z kolejnym etapem doświetlenia bydgoskich przejść dla pieszych. W pierwszej kolejności nowoczesne latarnie poprawiające widoczność zamontowane będą przy ul. Saperów. To zadanie zrealizowane będzie w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.

edroga964Stolica podpisała umowę na projekt i budowę nowoczesnego parkingu podziemnego na pl. Powstańców Warszawy. Obiekt powstanie w formule koncesji, która jest rodzajem partnerstwa publiczno-prywatnego. Wybudowany parking będzie własnością miasta, ale to koncesjonariusz będzie zarządzał garażem i ponosił koszty jego eksploatacji przez 40 lat.