Mobilność

jakiefunkcjonalnoscidajanowoczesnesy1Inwestycja w nowoczesne oprogramowania służące do zarządzania rozmaitymi procesami jest nieodłącznym elementem działania firm w branży transportowej. Wynika to z ogromnej konkurencji w tym sektorze a także nieustannie rosnących wymagań klientów. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań jest system TMS. W poniższym artykule tłumaczymy, jakie funkcjonalności oferują tego typu oprogramowania oraz dlaczego warto w nie inwestować. Zapraszamy do lektury.

Paliwa stały się obecnie na tyle cennym surowcem, że w centrum zainteresowania firm transportowych są wszelkie dostępne możliwości, które przyczynią się do jego racjonalnego wykorzystania. Począwszy od działań logistycznych zmierzających do określania jak najbardziej ekonomicznych tras, przez różnice cenowe na różnych europejskich rynkach, aż po zmiany wyposażenia pojazdów, w kontekście zwiększenia ilości tankowanego paliwa. Wszystko po to, by ograniczyć koszty własne, nie podnosząc jednocześnie cen świadczonych usług. Jaki wpływ na ekonomię transportu mają powiększone zbiorniki paliwa? Czy zapewniają bezpieczeństwo? Na co zwrócić uwagę przy składaniu zamówienia? Na te i wiele pytań warto poszukać odpowiedzi.

Firma McLeod Cranes z Nowej Zelandii, odebrała pierwszy 300-tonowy żuraw szosowo-terenowy Tadano/Demag AC300-6.

placa minimalnaPakiet Mobilności to nowe wyzwanie dla przedsiębiorców transportowych. Celem projektu jest dostosowanie polskiego prawa do przepisów UE, a dotyczy on m.in. zasad wynagradzania kierowców wykonujących transport międzynarodowy. Oto najważniejsze informacje dotyczące Unijnego Pakietu Mobilności, z którymi każdy z przewoźników powinien się zapoznać.

Nie tylko w Polsce panuje przekonanie, że samochody sprowadzone z zagranicy są w jakiś sposób lepsze niż kupione w krajowym salonie. Czy jednak na rynku aut używanych tę tezę można jeszcze obronić? I skąd w ogóle wzięły się takie przekonania?

Z punktu widzenia polskiego kierowcy samochód z Niemiec to dobry zakup, a z Rumunii – nie. W Czechach się tylko auta rejestruje, ale żeby sprowadzać używane to niekoniecznie. Z Włoch to można sobie sprowadzić co najwyżej Alfę, ale to też raczej z sentymentu. Czy te argumenty mają jakikolwiek sens? I tak, i nie.