- 1. Nawierzchnie „tecRoad”
- (Drogi i mosty)
- ... zagospodarowanie odpadów gumowych. Produktem gwarantującym spełnienie tych warunków jest granulat gumowo-asfaltowy „tecRoad”. Jest to produkt o wysokiej koncentracji gumy chemicznie i fizycznie związanej ...
- Utworzone: 31 październik 2012
- 2. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... (wówczas używano zwykłego asfaltu D70 i D50), natomiast na czwartym odcinku zakończono roboty na warstwie wiążącej. Tam, gdzie była warstwa ścieralna pojawiło się po zimie znacznie mniej spękań. Natomiast ...
- Utworzone: 13 kwiecień 2012
- 3. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Drogi i mosty)
- Prace nad betonem asfaltowym o wysokim module sztywności – ACWMS rozpoczęły się w Polsce w 1997 roku. Najpierw IBDiM wykonał badania laboratoryjne, nieco później wybudowano pierwsze odcinki doświadczalne ...
- Utworzone: 12 kwiecień 2012
- 4. Nawierzchnie długowieczne i odporne na deformacje cz. II
- (Drogi i mosty)
- W 1997 roku w IBDiM rozpoczęto prace nad zastosowaniem betonu asfaltowego o wysokim module sztywności BAWMS (obecnie ACWMS). Wzorowano się w nich na rozwiązaniach francuskich, przy tym jednak wzięto pod ...
- Utworzone: 22 listopad 2011
- 5. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- W ubiegłym stuleciu, w latach następujący po drugiej wojnie światowej, intensywny rozwój ruchu samochodowego wywołał konieczność szukania metod poprawy właściwości asfaltów i mieszanek mineralno-asfaltowych ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 6. Zagraniczna praktyka stosowania geosyntetyków - cz. III
- (Drogi i mosty)
- ... 100 m każda, zastosowano: warstwę SAMI, tj. 1.5 kg/m2 lepiszcza modyfikowanego elasyomnerem + 9 kg/m2 grysu 7/10, lakierowanego asfaltem, warstwę geowłókniny nasyconą i przyklejoną lepiszczem modyfikowanym ...
- Utworzone: 02 czerwiec 2009