8 mld zł potrzeba na likwidację koleinDo natychmiastowego remontu jest około 5 tys. z ponad 17 tys. km dróg krajowych. Do końca roku drogowcy załatają niespełna 1 tys. km głównych tras – szacuje Gazeta Prawna.

Dotąd remonty zakończyły się zaledwie na 100 km. Tempo modernizacji spada, tegoroczny wynik jest nawet dwa razy mniejszy niż w poprzednich latach – ocenia GP.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że w tym roku na remonty dróg wyda 2,3 mld zł. Według tegorocznego raportu z oceny stanu dróg wszystkie potrzeby remontowe na sieci krajowej sięgają wartości 8 mld zł.

W 2006 i 2007 roku drogowcy wyremontowali w sumie 4,1 tys. km najważniejszych dróg w kraju. Rok później już tylko 600 km. W tym będzie ich 900 km. To jednak wciąż za mało.

Z obliczeń GP wynika, że prace trwają na niemal 1,2 tys. km wszystkich krajowych dróg. Część z tych remontów zaczęła się jeszcze w 2007 i 2008 roku (np. przebudowa siódemki w okolicach podkrakowskich Myślenic). Niektóre tegoroczne remonty zakończą się w 2010 roku, m.in. szóstki do Lęborka.

Łatanie dziur, wyrównywanie kolein, wzmacnianie poboczy trwa na 64 trasach. Najwięcej dróg krajowych remontuje się na Mazowszu (niemal 200 km) i Dolnym Śląsku (146 km). Sporo dzieje się na Mazurach (przeszło 90 km) i w opolskim (75 km). Najmniej remontów trwa w województwach: łódzkim (20 km), podlaskim (31 km) i śląskim (37 km). Na Śląsku buduje się za to najwięcej autostrad.

Źródło: Gazeta Prawna, Maciej Szczepaniuk, 7.09.2009

 

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.