image010W Gdańsku kończą się trwające prawie 2 lata i kosztujące 226 milionów złotych prace nad budową nowej linii tramwajowej. W ramach inwestycji powstało 4,5 km podwójnych torów, 8 przystanków, w tym pierwszy w Gdańsku PAT – wspólny peron autobusowo-tramwajowy, a do tego m.in. przebudowano pętlę Siedlce, skrzyżowanie ulic Piekarniczej i Rakoczego i wybudowano estakadę łączącą linię tramwajową z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Planowany termin zakończenia budowy to 30 września.

Nowa linia tramwajowa, łącząca Śródmieście Gdańska z dzielnicą Piecki - Migowo, to inwestycja realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etapu – III B. Linia przebiega od Pętli Siedlce wzdłuż ul. Kartuskiej przez ul. Nowolipie, ul. Rakoczego aż do przystanku Brętowo Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, gdzie po raz pierwszy w Polsce zastosowano rozwiązanie umożliwiające przesiadkę z tramwaju do pociągu na tym samym peronie. Obejmuje także odgałęzienia od ul. Rakoczego do ul. Bulońskiej.

pesa jazz duoNową linię tramwajową obsługiwać będzie pięć nowoczesnych tramwajów PESA Jazz Duo. Są w całości niskopodłogowe i wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring wewnętrzny oraz system informacji pasażerskiej. Każdy pojazd jest przygotowany do przewozu osób z niepełnosprawnością ruchową, osób niewidomych i niedowidzących. Wszystkie przyciski zostały opisane w języku Braille`a. Każdy pojazd ma też system komunikacji głosowej. Pojazdy kosztowały 54 mln zł. Zakup był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach realizacji III etapu Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej.

Po wprowadzeniu do ruchu pięciu nowych tramwajów PESA Jazz Duo, flota tramwajowa Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku liczy 125 pojazdów, z czego 95 to pojazdy niskopodłogowe lub z częścią niskopodłogową. Stanowi to 76% całego taboru tramwajowego. Pod tym względem Gdańsk jest liderem w Polsce. Dla porównania, w Warszawie wskaźnik ten wynosi 46%, w Krakowie 43%, a w Poznaniu 39%

Źródło: UM Gdańsk

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.