made with love from Joomla.it

DSC3252Oficjalnie rozpoczęła się budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Odcinek, o długości blisko 60-kilometrów, podzielono na cztery zadania, które realizuje trzech wykonawców. Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł, z czego koszt robót to blisko 1,5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.

Budowa drogi ekspresowej S17 pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód to olbrzymie przedsięwzięcie inżynierskie i logistyczne. Niemal połowa trasy liczącej 58,6 km powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17 z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej. Jej nawierzchnia wykonana zostanie z betonu cementowego, a przekrój jezdni umożliwi w przyszłości dobudowę w pasie rozdziału trzeciego pasa ruchu.

Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), 45 wiaduktów, 3 kładki i 2 dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierzyny. Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).

Firma Budimex realizuje dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km realizuje firma PORR Polska Infrastructure. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. Na wszystkich czterech odcinkach prowadzone są prace o rożnym stopniu zaawansowania. Od porządkowania terenu po wycince, przez odhumusowanie, roboty ziemne, przebudowę kolizji z sieciami czy też prace przy obiektach inżynierskich.

DSC3184DSC3185DSC3191
W Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim toczy się postępowanie w sprawie zezwoleń na realizację kolejnych dwóch odcinków przyszłej S17: od węzła Lubelska do obwodnicy Kołbieli oraz od obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina. Wykonawca pracuje nad dokumentacją potrzebną do złożenia wniosku o ZRID na obwodnicę Kołbieli.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.