edroga266Warszawie jest potrzebna nowa przeprawa przez Wisłę. Uważa tak aż 86 proc. respondentów, którzy wzięli udział w styczniowym badaniu opinii publicznej przeprowadzonym na zlecenie miasta.

- Cieszę się z tego, że warszawiacy doceniają wagę problemu i opowiadają się za budową nowych mostów. Wciąż brakuje nam odpowiedniej liczby przepraw, a każdy zbudowany most poprawia sytuację komunikacyjną w naszym mieście – mówi Jarosław Jóźwiak, wiceprezydent Warszawy.  

66 proc. warszawiaków uznało, że stolica ma niewystarczającą liczbę mostów. W największym stopniu problem ten odczuwają mieszkańcy południowo-wschodnich dzielnic (Pragi-Południe, Rembertowa, Wawra oraz Wesołej) – zadeklarowało tak aż 75 proc. respondentów. Na zbyt małą liczbę mostów zwrócili również uwagę mieszkańcy dzielnic południowo-zachodnich (Mokotowa, Wilanowa, Ursynowa, Ursusa i Włoch) oraz północno-wschodnich (Białołęki, Targówka i Pragi-Północ) - odpowiednio  69 i 68 proc. W mniejszym stopniu problem ten dotyczy dzielnic północno-zachodnich (Bemowa, Bielan i Żoliborza) oraz centralnych (Śródmieścia, Ochoty i Woli) – 61 i 57 proc. wskazań.  

Zdecydowana większość respondentów - 86 proc. jest zdania, że w Warszawie w najbliższej przyszłości powinna powstać nowa przeprawa przez Wisłę. Postulat taki zgłaszali głównie mieszkańcy dzielnic prawobrzeżnych - północno-wschodnich (91 proc.) oraz południowo-wschodnich (90 proc.).

O planach budowy mostu Krasińskiego, który będzie przedłużeniem ulicy Krasińskiego na Żoliborzu, a na Targówku przejdzie w ulicę Matki Teresy z Kalkuty słyszała nieco ponad połowa warszawiaków, w tym 71 proc. mieszkańców Białołęki, Targówka i Pragi-Północ. oraz 61 proc. mieszkańców Bielan, Żoliborza i Bemowa. Nieco mniejszy odsetek mieszkańców wiedział o tej inwestycji na Pradze-Południe, w Wawrze, Rembertowie i Wesołej – 47 proc., na Woli, Ochocie i w Śródmieściu – 47 proc., na Mokotowie, Ursynowie i w Wilanowie – 44 proc. oraz w Ursusie i we Włochach - 50 proc.

Pozytywnie na temat budowy mostu z jezdnią dla samochodów, buspasem dla autobusów, linią tramwajową, ścieżką rowerową i chodnikiem dla pieszych wypowiedziało się 80 proc. warszawiaków. Za takim rozwiązaniem byli głównie mieszkańcy północno-wschodnich dzielnic (89 proc. pozytywnych wskazań). W mniejszym stopniu projekt ten poparli mieszkańcy dzielnic północno-zachodnich (76 proc. pozytywnych wskazań).

Osoby biorące udział w badaniu uznały że inwestycja wpłynie pozytywnie na życie mieszkańców Żoliborza (70 proc.), Targówka (84 proc.) i Pragi-Północ (78 proc.).

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.