Dziękuję za podpowiedź, ale nie odpowiada na moje najważniejsze pytanie -
CZY POCHYLENIE DODATKOWE PRZYJMUJE WARTOŚCI UJEMNE!
Intryguje mnie paragraf 12.4 do 13.3 . poz116 w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych.
4. Zachowanie pochyleń poprzecznych, o których mowa w ust. 2 i 3, nie jest wymagane na tych odcinkach krzywych przejściowych i na prostych przejściowych przed i za łukiem kołowym w planie, na których następuje zmiana pochylenia poprzecznego jezdni,
o ile:
1) pochylenie podłużne osi jezdni autostrady jak i obu jej krawędzi jest większe od dodatkowego pochylenia podłużnego o nie mniej niż 0,2%,
2) dodatkowe pochylenie podłużne zewnętrznej krawędzi jezdni wynosi co najmniej 0,3% na odcinku
zmiany kierunku pochylenia poprzecznego jezdni
od –2% do +2%,
3) jest spełniony warunek, o którym mowa w § 13 ust. 3.
§ 13. 1. Zmianę pochylenia poprzecznego jezdni autostrady należy wykonywać na krzywej przejściowej, prostej przejściowej, jeżeli krzywa przejściowa nie jest wymagana, lub na łuku kołowym o większym promieniu, jeżeli jest to łuk koszowy.
2. Lokalizacja osi obrotu jezdni autostrady powinna być tak dobrana, aby był zapewniony sprawny odpływ wody oraz płynny przebieg krawędzi jezdni, o którym mowa w § 20 pkt 1.3. Zmiana pochylenia poprzecznego jezdni autostrady powinna być tak wykonana, aby dodatkowe pochylenia podłużne obu krawędzi jezdni wynosiły nie więcej niż 0,75%
Pewne osoby tak te przepisy interpretują, że minimalne pochylenie niwelety na rampie musi być co najmniej 0.8%. Ja nie chcę się z tym zgodzić, gdyż wyrzucając warstwice widzę, że woda płynie. Proszę o przeanalizowanie moich poniższych obliczeń, przy założeniu, że niweleta ma takie same pochylenie na rampie wejściowej i wyjściowej:
Kolumny zawierają wartości:
1.odl od osi obrotu
2.pochylenie poprzeczne na początku rampy
3.pochylenie poprzeczne na końcu rampy
4.różnica pochyleń
5.długość rampy
6.pochylenie dodatkowe
7.pochylenie niwelety
8.rzeczywiste pochylenie krawędzi jezdni
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8.
r. wejść. 11.25 -2.50% 2.50% -5.00% 185 -0.30% 0.50% 0.20%
r. wyjśc. 11.25 2.50% -2.50% 5.00% 185 0.30% 0.50% 0.80%
r. wejsc. 11.25 -2.50% 2.50% -5.00% 185 -0.30% -0.50% -0.80%
r. wyjśc. 11.25 2.50% -2.50% 5.00% 185 0.30% -0.50% -0.20%
Czy w ten sposób zaprojektowane rampy spełniają warunki?