Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy w celu pozyskania istotnych informacji dotyczących wpływu nowo wybudowanej autostrady na dotychczasowy układ komunikacyjny województwa, przeprowadziła szczegółowe badania natężenia ruchu na trasie od Czerniewic do Kowala.

Pomiar został wykonany w cyklach 24-godzinowych na autostradowych MOP-ach, oraz specjalnych punktach na drodze krajowej 91. Wyniki zostały porównane z pomiarami wykonanymi w 2013 roku w tym samych miesiącu i na tych samych punktach pomiarowych.

WYNIKI POMIARÓW: Po oddaniu do ruchu autostrady A1, ruch na drodze krajowej nr 91 (dk 1) zmniejszył się dwukrotnie na odcinku Czerniewice-Nowy Ciechocinek i trzykrotnie na odcinku Nowy Ciechocinek – Włocławek (obecnie natężenie wynosi niespełna 5000 pojazdów na dobę).
Zwiększyła się natomiast atrakcyjność podróżowania autostradą A1 – na odc. Czerniewice- Kowal natężenie ruchu wynosi obecnie ponad 20 tysięcy pojazdów na dobę a na odcinku Kowal – Kutno Północ prawie 19 tysięcy. Ruch na tym ostatnim odcinku (istniejącym w 2013 roku) zwiększył się aż o 50%.

MAPA: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/p/pomiary-natezenia-ruchu-na-a1_15573/pomiary%20A1.jpg

Pomiary ruchu zostały przeprowadzone na bezpłatnym odcinku A1 i wprowadzenie jakichkolwiek zmian w zakresie opłat za autostradę wymagać będzie przeprowadzenia kolejnych pomiarów natężeń. Na tej podstawie będzie można w przyszłości podejmować wiele decyzji związanych z klasyfikacją dróg, ustalaniem ciągów dróg oraz ich priorytetów w istniejącej sieci drogowej.  Kolejne badania natężenia ruchu zostaną przeprowadzone w przyszłym roku w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu realizowanego cyklicznie, co 5 lat na wszystkich drogach krajowych województwa.

Droga krajowa nr 1 (obecnie nr 91) pełniła do niedawna kluczową rolę dla transportu zarówno w skali krajowej, jak i międzynarodowej. Oddanie do ruchu odcinka autostrady A1 od Czerniewic do Kowala pozwoliło przejąć ruch tranzytowy i ograniczyć ruch na istniejącej drodze krajowej nr 91 przebiegającej przez wiele terenów zabudowanych. Mniejsze natężenie ruchu w tych obszarach poprawia niewątpliwie bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, a w szczególności pieszych i rowerzystów. Wpłynęło też radykalnie na poprawę stanu środowiska. Nie bez znaczenia jest również istotny wpływ na rozwój gospodarczy regionów przyległych do nowej autostradowej trasy.

Źródło: GDDKiA O/Bydgoszcz

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.