Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Jak określić SDR i prognozę ruchu - droga miejska???

Jak określić SDR i prognozę ruchu - droga miejska??? 13 lata 11 miesiąc temu #710

  • oriana
  • oriana Avatar
Witam,

Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak obliczyć średni dobowy ruch i prognozę na 2020 r? Zacznę od tego, że zrobiłam badanie ruchu na skrzyżowaniu na drodze lokalnej w mieście, które trwało godzinę. Obliczyłam wszelkie przepustowości a teraz chcę określić SDR w 2020 r, żeby móc zaprojektować nawierzchnię drogi. Wiem, że dzieli się pojazdy na odpowiednie grupy, że są jakieś wskaźniki ale nie umiem tego ugryźć. Po prostu nie wiem jak mam to zrobić :D . Czy ktoś mógłby mi z tym pomóc?

Dzięki za odpowiedzi :D
Oriana
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Jak określić PSR i prognozę ruchu - droga miejska??? 13 lata 11 miesiąc temu #756

  • inny
  • inny Avatar
Zacznę od tego, że zrobiłam badanie ruchu na skrzyżowaniu na drodze lokalnej w mieście, które trwało godzinę
- to trochę za mało 1 godzina nie sprecyzowano jaki dzień badania, jaka pora, w jakich interwałach robione było badanie ta=1,0 czy ta=0,25 ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Jak określić PSR i prognozę ruchu - droga miejska??? 13 lata 11 miesiąc temu #758

  • loras
  • loras Avatar
Witam.
"Fachowo" to pomiary powinny być 2 i to 16h ;)
Powiedzmy że większość mierzących to jakoś obchodzi.
Najprostszy znany mi sposób to 2 pomiary po 4h:
I od 6 do 10
II od 14 do 18
najlepiej w podziale na kwadransy.
Wyszukujesz godzinę szczytową i na jej podstawie liczysz SDR (pamiętać o współczynnikach korygujących).
http://www.gddkia.gov.pl/viewattach.php ... 926dd3064e
Jest taka zależność (stosowana raczej odwrotnie do określania godziny szczytu na podstawie SDR), podana np. w Inżynierii Ruchu (Suchorzewski, Datka), od rodzaju ruchu i poziomu SDR pokazująca udział godz. szczytu - tabl. 3.6.
Teoretycznie na obszarze miejskim do prgnozy to jakiś model by się przydał ;)
ale
Jeżeli jest to na potrzeby akademickie to zastosowałbym metodę opartą na GPR 2005 w zależności od PKB
http://www.gddkia.gov.pl/article/raport ... 513d85779a
Choć są też metody bazujące na GPR 2000.
http://www.gddkia.gov.pl/article/raport ... fb8c28f616
Sama przepustowość (skrzyżowanie czy droga): metodologia jest opisana w IR
Pozdrówka
ps.
Oczywiście i do prognozy i przepustowości można poszukać gotowego softu :evil:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Jak określić PSR i prognozę ruchu - droga miejska??? 13 lata 11 miesiąc temu #759

  • oriana
  • oriana Avatar
Dzięki za podpowiedzi i za linki :-).

Pozdrawiam :-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Jak określić SDR i prognozę ruchu - droga miejska??? 13 lata 11 miesiąc temu #792

  • inny
  • inny Avatar
1. na drogach publicznych obowiązkiem zarządcy drogi jest dokonywanie pomiarów ruchu tak więc zarządca powinien mieć pomiary a że ich nie ma to normalka bo tacy w polsce są zarządcy dróg :D
z pomiarów zarządcy (gdyby były) można wyznaczyć trendy wzrostowe dla potrzeb projektowania nawierzchni bo to co chesz zrobić lub na podstawie PKB to partyzantka (jak wszędzie w polsce)
2. skoro potrzebujesz SDR i jak sama piszesz do projektowania nawierzchni to potrzebujesz pojazdy CL(ciężarowe lekkie), CBP (ciężarowe bez przyczep naczep), CZPN(ciężarowe z przyczepami i naczepami), A (autobusy) tak więc pomiary szczytów komunikacyjnych ciebie nie interesują ponieważ są one potrzebne do projektowania urządzeń sterowania ruchem
3. do projektowania nawierzchni potrzebujesz znać prognozę ruchu na 20 lat do przodu czyli jak dla nowej lub przebudowywanej nawierzchni a żeby taką prognozę uzyskać na terenie miejskim musisz znac plany zarządcy ulic czy nie planuje jakiejś zmiany w komunikacji tak że spowoduje to dodatkowe obciążenie ruchem poj cięzkich lub odciążenia ponadto musisz znać przyszłościowe zagospodarowanie terenu bo kazda zmiana zagospodarowania która spowoduje budowę zakładu sklepu itp który wymusi ruch pojazdów ciezkich niewczy twoje założenia co do prognozy
4. żeby zrobić prognozę na ulicy na której nie ma zmian transportowych trzeba wyznaczyć trend wzrostowy i do tego potrzebne są dane z pomiarów z poprzednich lat tak aby wiedzieć jaki jest trend wzrostowy natęzenia ruchu

tak więc twoje pomiary to istna partyzantka i bez pomiarów ruchu z lat ubiegłych wraz z pomiarami z okresu całego roku tak jak ma to miejsce na sieciu dróg krajowych oraz planami zagospodarowania miasta i rozwojem sieci miejskiej będą nadal tylko partyzantką
ale spokojnie droga się nie zawala nikomu na głowę :D tak więc nawet jak popełnisz błąd to najwyżej wpiszesz się w krajobraz polskiego drogownictwa :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.194 s.