Projektant:
- ukształtowanie drogi w planie (sytuacyjne i wysokościowe) - wpływ na widoczność - logiczne im większa, bardziej łagodne zakręty - tym mniejsze prawdopodobieństwo że kogoś się trafi
- zastosowane urządzeń bezpieczeństwa ruchu np. bariery, wyspy dzielące, azyle, odpowiednie oznakowanie poziome i pionowe (które musi być czytelne i nieść jasny przekaz, nie może być go również w przesadzie)
Pośrednio również uważam że rodzaj materiałów może mieć na bezpieczeństwo gdyż np oznakowanie grubowarstwowe i wibroakustyczne jest trwalsze i lepiej sprawdza się np w nocy niż cienkowarstwowe (które na dodatek jest jednoroczne i na wiosnę praktycznie go nie widać) - większe współczynniki odblasku
Wykonawca:
- utrzymanie tymczasowej organizacji ruchu na czas budowy zgodnie z POR, w stanie czytelnym,
- wyposażenie robotników w odzież odblaskową
- poza tym ma wykonać roboty zgodnie z projektem i z SST oraz zasadami sztuki technicznej - w takim rozumieniu działań Wykonawcy nie wiem jak może on bardziej niż projektant poprawić bezpieczeństwo ruchu (chyba że poprawia błędy projektanta, ale uznajmy że projektant się nie myli
)