Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej

Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2573

  • Hencel
  • Hencel Avatar
Witam.
Poszukuję odpowiedzi na pewne zagadnienie.
Czy jest w Prawie założone ograniczenie tonażu dla pojazdów na drodze powiatowej
przebiegającej przez teren zabudowany?

Plotka głosi, że jest coś takiego, ale nie mogę tego odnaleźć w aktach prawnych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2574

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Witam.
Poszukuję odpowiedzi na pewne zagadnienie.
Czy jest w Prawie założone ograniczenie tonażu dla pojazdów na drodze powiatowej
przebiegającej przez teren zabudowany?

Plotka głosi, że jest coś takiego, ale nie mogę tego odnaleźć w aktach prawnych.

zadna plotka :D jest rozporzadzenie z wykazem dróg o dopuszczalnych naciskach osi pojedynczej 80, 100, 115kN
drogi krajowe oznaczone na czerwono są dopuszczone do 100kN zółte a więc wojewódzkie są do 80kN a zółte z obwódką czarno białą to wojewódzkie o dopuszczonym nacisku 100kN
powiatowe są zawsze 80kN i chyba nawet nie ma oznaczenia (w prawie o ruchu drogowym) dla nich zeby mogły być dopuszczone do 100kN
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2576

  • Hencel
  • Hencel Avatar
Czyli nie ma żadnego dodatkowego ograniczenia wynikającego z terenu zabudowanego?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2587

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Czyli nie ma żadnego dodatkowego ograniczenia wynikającego z terenu zabudowanego?

droga może mieć ograniczenia na dwa sposoby
jeden to ustawowy z racji nacisku osi pojedynczej który jest w wykazie a drugi z racji oznakowania chociaż co do oznakowania to mam wątpliwości bo skoro wykaz pozwala to jak znak może niepozwalać
zabudowa nie ma znaczenia co do ograniczenia nacisku osi
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2590

  • Hencel
  • Hencel Avatar
Dziękuję za pomoc.
Czyli z tym terenem zabudowanym i dodatkowym ograniczeniem to plotka.

A jeśli chodzi o wątpliwość o której Pan wspomniał:
Wykaz wykazem, ale znak zakazu wprowadza ew. dodatkowe ograniczenia. Jeśli liczyć 80kN na oś to
każdy pojazd towarowy w inny sposób może się do tego stosować. Np. standardowy TIR - 3 osie, 80kN na każdą oś, czyli 24 Ton tonażu dop. Z kolei ciężarówka 2 osie - już tylko 16T.
Znak zakazu wprowadza jednakowo dla wszystkich konkretne ograniczenie niezaleznie od liczby osi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Ograniczenie tonażu na drodze powiatowej 12 lata 1 miesiąc temu #2591

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Dziękuję za pomoc.
Czyli z tym terenem zabudowanym i dodatkowym ograniczeniem to plotka.

A jeśli chodzi o wątpliwość o której Pan wspomniał:
Wykaz wykazem, ale znak zakazu wprowadza ew. dodatkowe ograniczenia. Jeśli liczyć 80kN na oś to
każdy pojazd towarowy w inny sposób może się do tego stosować. Np. standardowy TIR - 3 osie, 80kN na każdą oś, czyli 24 Ton tonażu dop. Z kolei ciężarówka 2 osie - już tylko 16T.
Znak zakazu wprowadza jednakowo dla wszystkich konkretne ograniczenie niezaleznie od liczby osi.
pojazdy nie są tak budowane ze kazda oś tak jak podajesz ma taki sam nacisk. osie skrętne nie moga mieć takich nacisków bo mechanizm skretny kół nie wytrzymałby siły potrzebnej do skrętu tak obciązonej osi
poza tym chodzi o nacisk osi pojedynczej a więc oddalonej od innych osi o ponad 2m nawet pojazdy 3,4 osiowe typu tatry, stary załadowane mogą przekroczyć 80kN nawet i 100kN z racji swojej budowy konstrukcyjnej "tiry" 4,5 osiowe załadowane mają przeważnie jedną oś napędową ponad 100kN w granicach 115kN
jak widać w warunkach polskich bajzel powoduje ze egzekwowanie zakazu jest prawie niemozliwe gminy wydają warunki zabudowy dla zakładów produkcyjnych do których mają dojeżdżać popularne tiry 5 osiowe które mają 115kN os a drogi dojazdowe do takich zakładów mają dopuszczalne naciski na oś poniżej 80kN tak więc standardowo przestrzeganie przepisów przez urzedników to fikcja
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.119 s.