Zarządzanie flotą samochodową to bardzo złożone zagadnienie. Działalności gospodarcze, których model biznesowy opiera się na transporcie i spedycji wymagają kompleksowego podejścia do planowania rozwoju firmy. Duży nacisk trzeba położyć zwłaszcza na kontrolę paliwa. W jaki sposób zorganizować ten proces?

 

Flota samochodowa w firmie — o czym trzeba pamiętać?

Optymalizacja pojazdów w firmie to zadanie niezwykle czasochłonne. Na pierwsze problemy możemy natrafić już podczas ich zakupu. Przedsiębiorca ma do swojej dyspozycji zarówno standardową metodę zakupu aut za gotówkę, jak i skorzystanie z oferty leasingowej lub z najmu długoterminowego.

Gdy przebrniemy już przez formalności związane z nabyciem pojazdu, pora na uporanie się z kolejnymi wyzwaniami. Można tu wskazać na przykład na zasady przechowywania samochodów flotowych. Niewielu przedsiębiorców wie, że korzystanie z nich w celach prywatnych jest opodatkowane zarówno po stronie działalności gospodarczej, jak i pracownika, który może korzystać z pojazdu w celach prywatnych.

Duże znaczenie odgrywa też planowanie tras, jakie firmowe pojazdy będą pokonywać. W Polsce coraz częściej spotykamy się z opłatami za przejazdy głównymi traktami komunikacyjnymi. Skutkuje to podniesieniem kosztów prowadzenia działalności oraz poszukiwaniami alternatywnych — tańszych — tras dla pojazdów flotowych.

Zarządzanie pojazdami, czyli: cena ma znaczenie

Wbrew obiegowej opinii, to właśnie koszt pokonania jednego kilometra wyrażony w złotówkach ma kluczowe znaczenie dla opłacalności naszego biznesu. Im więcej pieniędzy będziemy musieli inwestować w paliwo, tym mniej pieniędzy zostanie w firmie. A to oznacza mniejsze szanse na inwestycje w infrastrukturę czy w podwyżki i premie dla pracowników.

Właśnie dlatego coraz więcej działalności gospodarczych inwestuje w rozbudowane systemy monitorujące zużycie paliwa. Takie narzędzie ma w swojej ofercie NAVIFLEET — działająca w modelu SaaS firma, która pomaga w profesjonalnym zarządzaniu flotą pojazdów.

Użytkownicy szczególnie doceniają intuicyjną, prostą w obsłudze aplikację oraz możliwość prowadzenia dogłębnych analiz poruszania się pojazdu. To bardzo duży atut zwłaszcza w profesjonalnej spedycji krajowej i międzynarodowej, kiedy samochody każdego dnia pokonują setki kilometrów.

Zawodowi zarządcy floty pojazdów w firmie szczególnie doceniają takie narzędzia, jak analizę zużycia paliwa i automatyczne rozliczanie kart paliwowych. To spore ułatwienia, które zaoszczędzą wiele czasu nie tylko pracownikom działu biurowego, ale i kierowcom oraz księgowości.

Profesjonalne zarządzanie flotą samochodową w firmie nie może obejść się bez wykresów, które można porównywać w różnych odstępach czasowych oraz w odniesieniu do różnych pojazdów. To właśnie dzięki tym narzędziom można łatwo „wyłapać” kierowcę, który kradnie paliwo. Jeśli spalanie jednego z aut jest nieproporcjonalnie wysokie, to dedykowane oprogramowanie do zarządzania pojazdami szybko to wykaże.

Jak kontrolować zużycie paliwa w firmowym pojeździe?

Nowoczesne systemy nie bazują tylko i wyłącznie na danych, które są wprowadzane do aplikacji ręcznie. Firmy, które tworzą dedykowane oprogramowanie, coraz częściej są w stanie zaoferować dodatkowy elektroniczny moduł, który umieszcza się przy zbiorniku z paliwem.

Dzięki łączności z siecią dane te są w czasie rzeczywistym przekazywane do aplikacji, gdzie mogą zapoznać się z nimi pracownicy. Znacznie ułatwia to zarządzanie flotą pojazdów w firmie.

d920a9ec8bb8c93b25c3618b40828b9d

Artykuł sponsorowany

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.