cycle path 3444914 1280Pierwsze zmiany na buspasach dotyczące wpuszczenia motocyklistów przeprowadzone zostaną w drugi weekend czerwca na ulicy Radzymińskiej. Przez ostatnie miesiące trwało projektowanie i opiniowanie zmian w organizacji ruchu.

Dopuszczenie motocyklistów do jazdy po buspasach to zmiana w organizacji ruchu, którą poprzedzono badaniami, analizą i specjalnym programem pilotażowym. Niezbędne były również opinie Policji czy Tramwajów Warszawskich.

Należało wziąć pod uwagę przede wszystkim koordynacje sygnalizacji świetlnej – ruch po zmianach odbywać się musi bezpiecznie i bez przeszkód.

- W ocenie zasadności tego pomysłu kierowaliśmy się przede wszystkim bezpieczeństwem. Przez dwa sezony sprawdziliśmy w praktyce, jak dopuszczenie ruchu motocykli wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonowanie buspasów. Wnioski są pozytywne – motocykliści z odpowiednim poszanowaniem potraktowali przywilej jazdy po wydzielonych pasach, a ze strony kierowców autobusów komunikacji miejskiej nie mieliśmy uwag krytycznych – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Pilotaż projektu trwał od maja 2018 r. do października 2019 roku. W tamtym czasie motocykliści mogli poruszać się po buspasie na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską). Pilotaż prowadzony był równocześnie z kampanią informacyjną „Motocykle na buspasach”.

Pozytywne wyniki pozwoliły podjąć decyzję o działaniach na szerszą skalę oraz utrzymaniu organizacji ruchu wprowadzonej na potrzeby pilotażu. W najbliższym czasie rozpoczęte zostanie wytyczanie nowego buspasa na kolejnym fragmencie ul. Radzymińskiej na odcinku Trocka – Młodzieńcza. Oznacza to, że autobusy komunikacji miejskiej oraz motocykliści będą mogli szybko, wygodnie i bezpiecznie przejechać przez całą długość ul. Radzymińskiej.

W kolejnym etapie planowane jest wdrożenie nowej organizacji ruchu na pozostałych ulicach (z buspasami). Trwają ostatnie ustalenie co do ul. Puławskiej (za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia w obu kierunkach), Bitwy Warszawskiej (na odc. Grójecka – Al. Jerozolimskie) oraz Modlińskiej (na odc. Kuklińskiego – Elektronowa).

Zgodnie z prośbami pracowano również nad możliwością dopuszczenia ruchu po buspasach karetek pogotowia nie jadących na sygnale. Konieczne było uwzględnienie zmian w przygotowywanych projektach organizacji ruchu.

 

Źródło: Urząd m. st. Warszawy

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.