- 1. Trwałość akustyczna dróg z cichą nawierzchnią
- (Ochrona środowiska)
- ... określa w jakim stopniu droga pochłania hałas generowany przez samochody. Jest to metoda badania współczynnika pochłaniania dźwięku. Do tego celu wykorzystuje się urządzenie, którego główną częścią jest ...
- Utworzone: 21 maj 2019
- 2. O właściwościach przeciwpoślizgowych nawierzchni
- (Drogi i mosty)
- Powszechnie znane są zalecenia technologiczne, które zapewniają odpowiednie właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni: stosowanie nie przegrzanej MMA, o drobniejszym uziarnieniu, o większej zawartości ...
- Utworzone: 07 grudzień 2016
- 3. Tam, gdzie zima nie zaskakuje nikogo
- (Drogi i mosty)
- ... nie jest spowodowana dbałością o nawierzchnię, gdyż warstwa ścieralna skandynawskich dróg zawiera więcej grubych frakcji kruszywa przez to mniej się niszczy, ma większą stabilność i wyższy współczynnik ...
- Utworzone: 02 styczeń 2015
- 4. Pieszy w „odblasku” bezpieczeństwa
- (Inżynieria ruchu)
- ... Określa klasę widzialności odblaskowej, fluorescencyjnej materiału oraz klasę tworzywa odblaskowego w zależności od współczynnika odblaskowości. Norma PN-EN 13356 Akcesoria zapewniające widzialność, przeznaczone ...
- Utworzone: 04 listopad 2014
- 5. Oddziaływanie wiatru na przepływ powietrza w tunelach (II) Wyniki pomiarów
- (Drogi i mosty)
- ... średniego współczynnika ciśnienia na ściankach wewnętrznych i zewnętrznych tunelu dla różnych kątów natarcia wiatru. Na rys. 8. i rys. 9. przedstawiono rozkład średniego współczynnika ciśnienia na ściankach ...
- Utworzone: 15 czerwiec 2012
- 6. Drogowe bariery na górskich drogach
- (Inżynieria ruchu)
- ... współczynnik tarcia oraz nadaje niekorzystny dla zdarzenia moment obrotowy pojazdu wokół własnej osi (fot. 1). Zamontowanie certyfikowanych barier ochronnych na łukach poziomych o małym promieniu stwarza ...
- Utworzone: 23 marzec 2011
- 7. O wymaganiach dotyczących stateczności zboczy i skarp cz. I
- (Prawo)
- ... zachowania współczynnika stateczności nie mniejszego niż 1,5, przyjmując jednocześnie wartości obliczeniowe sił i parametrów geotechnicznych. Podane wymagania zdecydowanie odbiegają od postanowień norm ...
- Utworzone: 02 wrzesień 2010
- 8. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... a odporność na obrót oblicza się względem podnóża każdej warstwy. Współczynnik bezpieczeństwa na utratę nośności przez podbudowę konstrukcji oblicza się także na podstawie klasycznej teorii nośności gruntu ...
- Utworzone: 26 sierpień 2010
- 9. Wykorzystanie systemów geokomórkowych w zabezpieczeniach osuwisk cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... opór ten jest ograniczony przez stosunkowo niskie współczynniki tarcia charakterystyczne dla tych materiałów. Na rys. 4 przedstawione są schematy stanowiące podstawę do analizy stateczności i projektowania ...
- Utworzone: 25 sierpień 2010
- 10. Mini ronda dla bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu cz. II
- (Inżynieria ruchu)
- ... sprawdzonych i stosowanych w krajach o niskim współczynniku wypadkowości, z drugiej zaś strony – stosunkowo niewiele robi się, by te rozwiązania zastosować i upowszechnić w Polsce. Trzeba przyznać, że ...
- Utworzone: 14 styczeń 2010
- 11. Identyfikacja miejsc niebezpecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... dla odcinków 100-metrowych na podstawie elementarnych wielkości, określonych dla każdego metra pasa drogowego, np. głębokość kolein, teoretyczna głębokość wody, współczynnik tarcia. Tymczasem bardzo często ...
- Utworzone: 22 grudzień 2009
- 12. Identyfikacja miejsc niebezpiecznych ze względu na zły stan nawierzchni cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... z metodą ZEB obejmuje: identyfikację równości podłużnej (podprojekt 1a), identyfikację równości poprzecznej (podprojekt 1b), identyfikację właściwości przeciwpoślizgowych - współczynnik tarcia (podprojekt ...
- Utworzone: 21 grudzień 2009
- 13. Wymiarowanie zbrojeń geosyntetycznych w konstrukcjach z gruntu zbrojonego w myśl przepisów EUROKODU 7 cz. II
- (Prawo)
- ... projektowania nasypów, zboczy, ścian oporowych i przyczółków mostowych z gruntu zbrojonego. Idąc za EC 7 autorzy tej Instrukcji proponują stosować w 1. stanie granicznym trzecią kombinację współczynników ...
- Utworzone: 17 grudzień 2009
- 14. Doświadczenia z likwidacji osuwisk – cz. IV
- (Drogi i mosty)
- ... – współczynnik parcia, ρ0 - kąt nachylenia płaszczyzny odłamu. Wzór ten podany jest w wierszu 13 tablicy 6-19 w książce pt. Modernizacja i naprawa mostów żelbetowych, autorstwa dr inż. Aleksandra Muczko ...
- Utworzone: 07 grudzień 2009
- 15. SPENS dla efektywniejszej budowy i utrzymania dróg
- (Drogi i mosty)
- ... po oceny wpływu drogi na środowisko. Instytut Badawczy Dróg i Mostów brał udział w pracach z zakresu pięciu opisanych poniżej pakietów roboczych (WP) projektu SPENS. WP2.1 – Współczynniki przeliczeniowe ...
- Utworzone: 22 październik 2009