Budowa 4,6-km odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy będzie kosztowała przynajmniej 1,2 mld zł. Tyle wynosi najtańsza oferta w przetargu. W sumie wpłynęło 10 propozycji.
To jedno z trzech zadań składających się na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy na odcinku trasy S2 od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa. Zadanie obejmuje budowę fragmentu drogi, dwóch węzłów: Ursynów Zachód i Ursynów Wschód oraz około 2,3-km tunelu pod Ursynowem. Tunel, poprowadzony m.in. pod I linią metra, będzie najdłuższym tunelem w Polsce. Każda z dwóch jezdni będzie mieć po trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Po obu stronach jezdni zlokalizowane są drogi ewakuacyjne o szerokości 1 m od krawędzi jezdni. Tunel zlokalizowany będzie między ul. Indiry Gandhi i ul. Pileckiego a skarpą za ul. Nowoursynowską.
Do składania ofert cenowych na wszystkie trzy zadania zostało zaproszonych 22 firmy i konsorcja. W sumie wpłynęło 18 propozycji, najwięcej na odcinek z tunelem.
Projekt realizowany jest w systemie projektuj i buduj. Planowany termin zakończenia realizacji inwestycji to drugi kwartał 2019 roku.
***
18,5-km odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy (POW) został podzielony na 3 zadania:
- A: 4,6 km od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa z budową tunelu pod Ursynowem,
- B: ok. 6,45 km od węzła Przyczółkowa do węzła Wał Miedzeszyński wraz z mostem przez Wisłę,
- C: 7,45 km od węzła Wał Miedzeszyński do węzła Lubelska z budową estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym.
Źródło: GDDKiA O/Warszawa