W połowie 2019 roku kierowcy będą mogli korzystać z 25-kilometrowego odninka drogi ekspresowej S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Umowę na zaprojektowanie i wybudowanie tej trasy podpisano z firmą Budimex.
Realizację tego odcinka podzielono na dwa mniejsze zadania: od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc o długości 12,2 km oraz od obwodnicy Gończyc do granicy województw o długość 13 km. Wartość pierwszego odcinka to około 288,5 mln zł, a drugiego 313,6 mln zł.
Prace w terenie powinny ruszyć wiosną 2017 roku. Przed oddaniem do ruchu wykonawca opracuje dokumentację powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.
Inwestycja polega na dostosowaniu drogi nr 17 do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej o ograniczonej dostępności. Wiąże się to z dobudowaniem drugiej jezdni do już istniejącej lub wytyczeniem dwujezdniowej drogi po nowym śladzie, a także z zapewnieniem włączeń do ruchu w węzłach i połączeń dla ruchu lokalnego między węzłami, prowadzenia ruchu autobusowego i bezkolizyjnego ruchu pieszego, wybudowaniem miejsc obsługi podróżnych oraz urządzeń służących ochronie środowiska i zdrowia ludzi (np. ekranów akustycznych, kładek dla pieszych, przejść dla zwierząt). W projekcie przewidziano także - w pasie dzielącym obie jezdnie - rezerwę na dobudowę trzeciego pasa ruchu.
Istniejąca droga krajowa nr 17 Warszawa - Lublin - Hrebenne na odcinku przewidzianym do rozbudowy jest drogą klasy GP.
Źródło: GDDKiA