Most buduje Konsorcjum INTOP, a wartość projektu to prawie 33,5 mln zł, a większość pokrywają pieniądze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego. Zaawansowanie prac osiągnęło już 70 procent.
Stary most został rozebrany, nowa stalowa konstrukcja o długości 220 metrów już stoi. Wykonano roboty na dojazdach przy wzmocnieniu konstrukcji nasypów – tzw. materace. Teraz trwa układanie krawężników na moście, zbrojenia pod chodniki. Wykonywane są podwieszenia, demontaż szalunków. Prace mają się zakończyć w sierpniu tego roku.
Nowy most jest elementem drogi wojewódzkiej nr 710. Jest to jedna z ważniejszych dróg regionalnych, łączących aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu. Stanowi ona alternatywę dla byłej drogi krajowej nr 12/14 (obecnie DW 482) oraz częściowo dla trasy S8.
W poprzednich latach rozbudowano jej odcinki w Konstantynowie (ul. Łódzka), od Lutomierska przez Kwiatkowice do Szadku i od Rossoszycy do Włynia. Przygotowywane jest uruchomienie inwestycji na odcinku Konstantynów - Lutomiersk. Most w Warcie to najdłuższa obecnie przeprawa na sieci dróg wojewódzkich w Łódzkiem.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego