contentmap_plugin

roboty drogoweMost buduje Konsorcjum INTOP, a wartość projektu to prawie 33,5 mln zł, a większość pokrywają pieniądze unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa łódzkiego. Zaawansowanie prac osiągnęło już 70 procent.

 

Stary most został rozebrany, nowa stalowa konstrukcja o długości 220 metrów już stoi. Wykonano roboty na dojazdach przy wzmocnieniu konstrukcji nasypów – tzw. materace. Teraz trwa układanie krawężników na moście, zbrojenia pod chodniki. Wykonywane są podwieszenia, demontaż szalunków. Prace mają się zakończyć w sierpniu tego roku.

Nowy most jest elementem drogi wojewódzkiej nr 710. Jest to jedna z ważniejszych dróg regionalnych, łączących aglomerację łódzką z zachodnią częścią regionu. Stanowi ona alternatywę dla byłej drogi krajowej nr 12/14 (obecnie DW 482) oraz częściowo dla trasy S8.

W poprzednich latach rozbudowano jej odcinki w Konstantynowie (ul. Łódzka), od Lutomierska przez Kwiatkowice do Szadku i od Rossoszycy do Włynia. Przygotowywane jest uruchomienie inwestycji na odcinku Konstantynów - Lutomiersk. Most w Warcie to najdłuższa obecnie przeprawa na sieci dróg wojewódzkich w Łódzkiem.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.