Trwa budowa Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową nr 47 („zakopiankę”) z drogą wojewódzką nr 961 w kierunku Bukowiny Tatrzańskiej. Powstaje m.in, stalowa konstrukcja rusztu mostu na Dunajcu.
– Wcześniej przebudowaliśmy wiadukt nad tą trasą znajdujący się w Myślenicach – mówi dyrektor zarządzający firmy „Gotowski”, Paweł Pietraszak. - Obiekt w Poroninie stanowić ma natomiast część Węzła Tatrzańskiego łączącego drogę krajową z wojewódzką. Jego częścią będzie charakterystyczny most o konstrukcji łukowej przerzucony nad Dunajcem o długości ponad 84 metrów. Połączy nowe rondo wraz z lokalną drogą w kierunku Czarnego Dunajca. Nasza firma wytwarza część tej konstrukcji – stalowy ruszt, na którym wykonana zostanie żelbetowa płyta. Obecnie wraz z postępem robót dostarczamy kolejne elementy konstrukcyjne.
Budowa węzła rozpoczęła się z końcem 2016 roku. Jego celem jest bezpieczniejsze połączenie drogi krajowej i wojewódzkiej, na których występują bardzo duże natężenia ruchu. Droga wojewódzka zostanie poprowadzona także pod linią kolejową co pozwoli zamknąć dotychczasowy przejazd z zaporami. Wokół węzła zaplanowano nowe chodniki i kładkę nad drogą wojewódzką. Projekt węzła zakłada poza tym budowę nowego nad potokiem Poroniec. Wykonawcą jest konsorcjum firm „Banimex” oraz „Eurovia”. Inwestycję zlecił Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie wraz z oddziałem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Wartość prac budowlanych to blisko 44 mln zł. Zakończenie robót planowane jest w tym roku.
"Zakopianka" to odcinek drogi krajowej nr 7 od Krakowa do Rabki oraz droga krajowa nr 47 od Rabki do Zakopanego. Jej długość wynosi 102 km. Od Krakowa do miejscowości Lubień trasa ma dwie jezdnie. Trasa jest sukcesywnie rozbudowywana. Druga jezdnia ma zostać dobudowana także na odcinku od m. Lubień do Nowego Targu. Przekrój jednojezdniowy zostanie zachowany na fragmencie Nowy Targ - Zakopane. Największe natężenia ruchu na tej trasie notowane są w weekendy, w sezonie urlopowym.
Źródło: Gotowski