edroga151W 2015 roku w Toruniu kontynuowana jest budowa i modernizacja sieci dróg lokalnych. W sumie miasto przeznaczyło na ten cel prawie 15 mln zł. Ekipy drogowe pracują w kilku dzielnicach miasta. Niektóre ulice zyskały już nowy wygląd.

Budowa dróg lokalnych to jedne z ważniejszych inwestycji, jakie realizują toruńscy drogowcy. Co  roku w budżecie rezerwowane są pieniądze, dzięki którym gruntowe ulice ustępują miejsca nowym, komfortowym. W ramach prowadzonych inwestycji budowane są pieszo-jezdnie lub jezdnie z kostki wraz z chodnikami. Wykonywane jest też odwodnienie i zjazdy do posesji oraz oświetlenie. W ciągu ostatnich 4 lat przebudowano ponad 35 km dróg gruntowych. W tym roku przybędą kolejne.
 
Obecnie realizowana jest przebudowa Starej Drogi. Ta uliczka położona na Rudaku zostanie przebudowana na odcinku od Strzałowej do Okólnej. Swój wygląd zmienia także ulica Łozowa. Prace są prowadzone na odcinku od ul. Krętej do ul. Poznańskiej. Plac budowy przejął wykonawca przebudowy ulicy Jabłońskiego. Prace zostaną wykonane na odcinku od Iwanowskiej do Okólnej. We wrześniu ruszy przebudowa ulicy Artyleryjskiej. Prace będą realizowane na odcinku od Husarskiej do Strzałowej.

W Czerniewicach zakończyła się przebudowa ul. Pszczelnej i Naszej. Ulica Pszczelna po przebudowie zyskała pieszo-jezdnię z kostki betonowej. W ramach zadania zostały wykonane również zjazdy do posesji i odwodnienie. Podobny zakres prac został zrealizowany na ulicy Naszej. Tu również powstała pieszo-jezdnia i zostało wykonane odwodnienie. Prace kosztowały ponad 182 tys. zł.

Gotowe są także ulice Żurawia, Kąkolowa i Łosia. Trzy ulice położone na Wrzosach zyskały nową nawierzchnię i odwodnienie. Koszt realizacji tego zadania to prawie 0,5 mln zł.
Na ulicy Łosiej i Kąkolowej powstała pieszo-jezdnia z kostki. Pierwsza z nich została   przebudowana na odcinku od ul. Słowiczej do Koziej, natomiast druga od ul. Słonecznej do Żytniej. Z kolei ulica Żurawia zyskała jezdnię z kostki betonowej. Gotowa jest już ulica Kozia. W tym roku prace zostały zrealizowane na odcinku od Jeleniej do św. Antoniego. Na odcinku prawie 300 metrów powstała jezdnia, chodnik, zjazdy do posesji i odwodnienie.

Swój wygląd zmieniła także ulica Chmielna (od Słonecznej w kierunku ul. Łubinowej) oraz Pszeniczna (od Łubinowej do ul. Słonecznej) za kwotę ponad 354 tys. zł.

Przed umownym terminem zakończyła się przebudowa II etapu ul. Rodzynkowej. Prace były prowadzone na odcinku 381 metrów. Na całym odcinku, tj. do ul. Przylaszczkowej powstała pieszo-jezdnia, zjazdy do posesji i odwodnienie. Roboty kosztowały 398 tys. zł. Tegoroczna przebudowa była kontynuacją robót, które były realizowane w ubiegłym roku na odcinku 300 metrów od ul. Owsianej do ul. Sadowej (etap I). Ulica gruntowa zyskała pieszo-jezdnię z kostki betonowej, zjazdy do posesji i odwodnienie.

Swój wygląd zmieniła położona na toruńskich Wrzosach ulica Winogronowa. Licząca 222 metry długości, po zakończonych pracach zyskała jezdnię z kostki, zjazdy do posesji i  odwodnienie.
Na Stawkach finiszuje przebudowa ulicy Hulewicza, prace są realizowane na odcinku od Korfantego do Kryńskiego.

W Kaszczorku zakończyła się przebudowa ulicy Ślicznej. Prace zrealizowano na odcinku 280 metrów od skrzyżowania z ul. Przyjaciół do skrzyżowania z ul. Na Przełaj. Wybudowano jezdnię i  odwodnienie. Dla pieszych powstał jednostronny chodnik.

Zakończyły się prace na ulicy Gustlika, Szarika i Kołowej. Te trzyulice na toruńskim osiedlu Bielawy Grębocin zmieniły swój wygląd. Ulica Szarika i Gustlika to dwie równoległe do siebie ulice. W obu przypadkach prace były prowadzone na odcinku 170 metrów od ul. Pancernych do ul. Chrzanowskiego. Gotowa jest ulica Uśmiechu. Na odcinku 133 metrów powstała pieszo-jezdnia z kostki, miejsca postojowe i odwodnienie.

Krakowska i Dojazd to kolejne uliczki, które zostały w tym roku przebudowane. Pierwsza z nich zmieniła się na odcinku od Tarnowskiej do ul. Skierniewickiej. Z kolei ulica Dojazd na odcinku od ul. Widok do końca zabudowy.  

Przebudowana została także ulica Radomska. Na odcinku 125 metrów ulica zyskała pieszo-jezdnię z kostki. W ramach zadania zostało wykonane także odwodnienie.  

Kończy się przebudowa ulicy Skrytej. Prace są realizowane na odcinku od ul. Idzikowskiego do Białej, na odcinku 153 metrów. W ramach zadania powstaje jezdnia, chodniki, zjazdy do posesji, odwodnienie i oświetlenie.

Ponad 231 tysięcy złotych kosztowała przebudowa ulic Strehla i Piwnika. W ramach inwestycji  wykonawca przebudował  te dwie uliczki, które były drogami gruntowymi. Po przebudowie zyskały  jezdnię, chodniki, oświetlenie i odwodnienie. Zakończyła się  przebudowa ulicy Inżynierskiej. Prace były prowadzone na odcinku od ul. Gazowej do ul. Kombajnowej. W tym roku przebudowana została także ulica Zagłoby na odcinku od Kmicica w kierunku Pana Wołodyjowskiego.

Z kolei na Rubinkowie zakończyła się rozbudowa skrzyżowania ul. Niesiołowskiego z Bukową. Poprzez budowę dodatkowego pasa lewoskrętu na ul. Bukowej została zmodyfikowana geometria tego skrzyżowania. Przebudowa miała na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego i przepustowości  w tym miejscu.

Źródło: MZD w Toruniu

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.