edroga1011Maszyna TBM (Tunnel Boring Machine) do budowy stałego połączenia tunelowego wysp Wolin i Uznam jest już w budowie. Najpierw zostanie zmontowana w zakładzie producenta, a potem zdemontowana i przetransportowana do Świnoujścia. Ale na ten moment trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy.

 

Konsorcjum budujące świnoujski tunel zleciło wykonanie TBM firmie China Railway Engineering Group Co. Ltd (CREG) w formule "zaprojektuj i wybuduj". Wprawdzie urządzenie jest podobne do innych, które służą tego rodzaju inwestycjom, jednakże musi dedykowane, zaprojektowane pod konkretne zadanie - budowę tunelu między wyspami Wolin i Uznam, spełniać parametry jakie wskazali polscy projektanci tunelu. Zgodnie z raportem przesłanym przez producenta TBM, faza projektowa zakończyła się już i rozpoczęto budowę maszyny.

Świnoujska TBM będzie miała zewnętrzną średnicę 13,46 metrów, a sama tarcza 12 metrów. Cała konstrukcja będzie miała 101 metrów długość i będzie ważyła 2740 ton. Kompletna maszyna ma być zmontowana w Chinach najpóźniej w maju 2020 r.

Źródło: UM Świnoujście

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.