Spis treści

Jednym z eksponatów jest pamiątka po pierwszej ogólnopolskiej wystawie drogowej, która odbyła się w grudniu 1926 roku we Lwowie. Było to wtedy duże, prestiżowe wydarzenie, z udziałem wielu międzynarodowych wystawców. (fot. 16)

Kolejną salę, zatytułowaną „Myśl Techniczna”, poświęcono osiągnięciom polskich inżynierów budownictwa. Na środku znajdują się makiety różnych rodzajów mostów – podwieszany, drewniany, łukowy, kratowy. Makiety zostały przewiezione z Politechniki Lwowskiej na Politechnikę Krakowską, skąd trafiły później do muzeum w Szczucinie  (fot. 17-23)

W pomieszczeniu znajdują się pamiątki po pierwszym na świecie (i istniejącym do dziś) moście spawanym na rzece Słudwi w Maurzycach, zbudowanym według projektu Stefana Bryły w 1929 roku czy konstrukcjach podwieszanych Rudolfa Modrzejewskiego. Można zobaczyć też kratownicę mostową, która w okresie międzywojennym została wzmocniona elementami metalowymi przez Leona Grocha (w 1928 roku wydano dokumenty patentowe). To wzmocnienie było dużym osiągnięciem – kratownica była prostsza w montażu, trwalsza i tańsza. (fot. 24)

fot. 16 fot. 17 fot. 18
fot. 19 fot. 20 fot. 21
fot. 22 fot. 23 fot. 24

Ekspozycję dopełnia zbiór narzędzi pomiarowych. (fot. 25-27)

fot. 25 fot. 26 fot. 27

Ilona Hałucha

Komentarze  
Gość
0 #1 Gość 2010-08-19 12:44
gdzie można kupić takie maszynki z fotek 6-9??? ;-)
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.