Odcinek II Stryków – Tuszyn autostrady A1, budowany przez firmę Mota-Engil Central Europe, jest już ukończony i gotowy do oddania do ruchu samochodowego. Na około 2 miesiące przed umownym terminem wykonawca uzyskał większość wymaganych decyzji - pozwoleń na użytkowanie.
Autostrada A1, zwana także Autostradą Bursztynową, jest jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Budowa autostrady na odcinku Stryków – Tuszyn, rozpoczęta pod koniec 2014 roku, ma strategiczne znaczenie dla transportu międzynarodowego, krajowego oraz lokalnego. Droga ta stanowi wschodnią obwodnicę Łodzi, pozwalając tym samym na przeniesienie ruchu poza centrum miasta. Nowy, 40-kilometrowy fragment A1 prowadzi od węzła w Strykowie do Tuszyna. Dzięki niemu zarówno tranzyt, jak i samochody osobowe jadące w relacji północ-południe ominą Łódź, a droga nad morze skróci się o około godzinę.
Mając na uwadze zbliżające się Światowe Dni Młodzieży oraz sezon urlopowy, Mota-Engil Central Europe postanowiła ukończyć zadanie przed umownym terminem. Przyspieszono więc prace i zakończono je z prawie dwumiesięcznym wyprzedzeniem.
Odcinek drogi od Węzła Łódź Wschód do Węzła Łódź Górna ma 10,1 km długości, a jego wartość wynosi ponad 363 mln zł.
Zadanie II, które jako pierwszy odcinek uzyskało protokół odbioru, składa się głównie z:
- 10 km drogi,
- 15 obiektów mostowych,
- 12 km dróg serwisowych,
- 2 węzłów autostradowych,
- 4 km łącznic drogowych,
- 2 miejsc obsługi podróżnych.
Źródło: Mota-Engil Central Europe