W październiku ubiegłego roku została oddana do użytku obwodnicę Czarnkowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Obwodnica przyniosła znaczne korzyści dla kierowców. Ruch z Poznania i Piły, który blokował centrum miasta, został przeniesiony poza miasto. Skrócił się czas przejazdu wielu podróżujących.
Ten odcinek drogi wojewódzkiej budowało aż 5 lat trzech wykonawców. Dopiero Skanska, po 8 miesiącach prac, zakończyłą realizację inwestycji ponad pół roku temu.
Obwodnica Czarnkowa składa się z 6,5 km trasy głównej oraz 7,8 km dróg poprzecznych. Wykonano nawierzchnię jezdni, konstrukcje 4 obiektów mostowych, oświetlenie drogi oraz przebudowano uzbrojenie. Powstały także parkingi, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Dzięki zrealizowanej budowie kierowcy zyskali bezpieczną i komfortową trasę, piesi nowe chodniki, a rowerzyści ścieżkę rowerową.
Dla wzmocnienia podłoża gruntowego zastosowano materace z keramzytu, a w nawierzchnię dróg wbudowano ponad 70 tys. ton kruszywa łamanego i 63 tys. ton masy bitumicznej. W szczycie robót na budowie pracowało blisko 150 pracowników i 70 jednostek sprzętowych jednocześnie. W procesie realizacyjnym zastosowano technologię projektowania i realizacji BIM - system modelowania 3D, czyli planowanie budowy w trójwymiarze. Dzięki temu prowadzono roboty ze szczególną dokładnością.