DF3A1059W październiku ubiegłego roku została oddana do użytku obwodnicę Czarnkowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 178. Obwodnica przyniosła znaczne korzyści dla kierowców. Ruch z Poznania i Piły, który blokował centrum miasta, został przeniesiony poza miasto. Skrócił się czas przejazdu wielu podróżujących.

Ten odcinek drogi wojewódzkiej budowało aż 5 lat trzech wykonawców. Dopiero Skanska, po 8 miesiącach prac, zakończyłą realizację inwestycji ponad pół roku temu.

Obwodnica Czarnkowa składa się z 6,5 km trasy głównej oraz 7,8 km dróg poprzecznych. Wykonano nawierzchnię jezdni, konstrukcje 4 obiektów mostowych, oświetlenie drogi oraz przebudowano uzbrojenie. Powstały także parkingi, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Dzięki zrealizowanej budowie kierowcy zyskali bezpieczną i komfortową trasę, piesi nowe chodniki, a rowerzyści ścieżkę rowerową.

Dla wzmocnienia podłoża gruntowego zastosowano materace z keramzytu, a w nawierzchnię dróg wbudowano ponad 70 tys. ton kruszywa łamanego i 63 tys. ton masy bitumicznej. W szczycie robót na budowie pracowało blisko 150 pracowników i 70 jednostek sprzętowych jednocześnie. W  procesie realizacyjnym zastosowano technologię projektowania i realizacji BIM - system modelowania 3D, czyli planowanie budowy w trójwymiarze. Dzięki temu prowadzono roboty ze szczególną dokładnością.

DF3A1271DJI 0017DJI 0031DJI 0039DJI 0064DJI 0082DJI 0085DJI 0092

DF3A0919DF3A1228DJI 0115DJI 0119
Źródło: Skanska

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.