W Warszawie podpisano umowę na przebudowę ulic Marsa i Żołnierskiej, czyli przedłużenia Trasy Siekierkowskiej do granicy miasta. Kierowcy pojadą nowymi jezdniami i wiaduktami w maju 2018 roku.
To ostatni, nieprzebudowany odcinek tej arterii – prowadzi on od węzła trasy z ul. Płowiecką i Marsa (czyli Ronda I. Mościckiego) do granicy Warszawy i wybudowanego przez samorząd województwa mazowieckiego dwujezdniowego odcinka drogi nr 631. Nowa droga znacznie poprawi połączenie z dzielnicą Rembertów i wyjazd z miasta w kierunku podwarszawskich gmin Ząbki, Zielonka, Marki, Kobyłka, Sulejówek. Przebudowane będą ulice Marsa i Żołnierska na odcinku 4,8 km od ul. Naddnieprzańskiej. Zakres prac jest duży, to m.in. budowa wiaduktów nad skrzyżowaniami, całkowita przebudowa obecnych jezdni, wyburzenie i budowa nowych wiaduktów nad torami kolejowymi, budowa chodników i dróg rowerowych.
Inwestycja obejmie:
- budowę dwóch wiaduktów jezdni głównych ul. Marsa o długości ok. 200 m nad torami linii kolejowej Warszawa-Dorohusk,
- budowę estakady o długości ok. 600 m prowadzącej ruch w stronę granicy miasta nad skrzyżowaniami ul. Marsa z ulicami Chełmżyńską i Okularową oraz Żołnierską i Rekrucką,
- budowę kładki dla pieszych i rowerzystów (z dwiema pochylniami i dwoma ciągami schodów) nad ul. Żołnierską na wysokości osiedla Wygoda,
- rozbiórkę wiaduktów z przełomu lat 70. i 80. i budowę dwóch nowych o długości ok. 100 m na ul. Żołnierskiej nad torami linii kolejowej Warszawa-Terespol,
- przebudowę węzła na skrzyżowaniu ul. Żołnierskiej z ul. Strażacką z wiaduktami o długości ok. 60 m,
- budowę dwóch wiaduktów nad skrzyżowaniem ul. Żołnierskiej z ul. Czwartaków o długości ok. 70 m,
- budowę drugiej jezdni ul. Żołnierskiej od ul. Strażackiej do granic miasta,
- budowę po wschodniej stronie ul. Żołnierskiej ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 4 m,
- przebudowę instalacji podziemnych.
Wykonawcą przebudowy jest wybrana w przetargu firma Metrostav a.s., która w Warszawie wcześniej przebudowała Trasę Armii Krajowej. Czas realizacji kontraktu to 26 miesięcy, a koszt blisko 155 mln zł.
Przetarg rozstrzygnięto wrześniu 2015 r. ale względu na odwołanie się jednego z oferentów od wyników przetargu, a następnie wniesienie skargi do sądu na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej oraz długotrwałą kontrolę dokumentacji przetargowej przez Urząd Zamówień Publicznych, termin podpisania umowy przesunął się do marca tego roku.
Źródło: UM Warszawa