GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na kontynuację projektowania i budowę południowego wylotu z Warszawy, czyli drogi ekspresowej S7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola (z węzłem). Oferty złożyło 8 firm i konsorcjów. Wszystkie przekraczają budżet zamawiającego o co najmniej 120 mln zł.
Najniższą ofertę (457,3 mln zł) złożyła firma Polaqua Sp. z o.o., natomiast najwyższą firma Strabag Sp. z o.o. (539,4 mln zł).
Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym. Oceniane będą pod kątem: przedłużenia okresu gwarancji na wybrane elementy (30%), terminu realizacji (10%) i ceny (60%).
Umowa z wykonawcą powinna zostać podpisana w lutym 2020 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 26 miesięcy od daty jej zawarcia (w tym złożenie wniosku o ZRID po 5 miesiącach od podpisania umowy). Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2022 r.
Zadaniem wykonawcy będzie kontynuacja projektowania, uzyskanie nowej lub zamiennej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), wybudowanie trasy, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie do użytku nowej drogi.
3 odcinki, 3 kontrakty
Odcinek A: węzeł Lotnisko (bez węzła) - węzeł Lesznowola (z węzłem) - ok. 6,64 km.
Kontrakt z dotychczasowym wykonawcą - Rubau Polska - został zerwany w maju br.
Odcinek B: węzeł Lesznowola (bez węzła) - węzeł Tarczyn Północ (z węzłem) - ok. 14,8 km; wykonawca robót: IDS-BUD; wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
3 października 2019 r. wojewoda mazowiecki wydał decyzję ZRID dla 1,3 km odcinka zadania B. Całe zadanie zostało podzielone na 2 części. Pierwsza to 1,3 km od węzła Lesznowola w kierunku Grójca, a druga to dalsze ok. 13,5 km kończące się na węźle Tarczyn Północ. W zakresie 13,5-kilometrowej części toczy się postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID. Po uzupełnieniu dokumentacji przez wykonawcę wojewoda mazowiecki wyda dokument umożliwiający rozpoczęcie robót w terenie.
Odcinek C: węzeł Tarczyn Północ (bez węzła) - początek obwodnicy Grójca - ok. 7,9 km; wykonawca robót: Mota-Engil Central Europe; wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
Obecnie na odcinku C wykonywane są roboty drogowe, mostowe i branżowe.
Po wybudowaniu drogi S7 Warszawa - Grójec kierowcy zyskają nowy wyjazd z Warszawy w kierunku Krakowa. W efekcie podróżujący na południe kraju od Południowej Obwodnicy Warszawy (S2) do granicy województw świętokrzyskiego i małopolskiego, a w przyszłości również do Krakowa, dojadą bezkolizyjną drogą ekspresową.
Źródło: GDDKiA