Otwarte zostały oferty dla zadania „Projekt i budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca - Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S7 – długość odcinka ok. 7,9 km.”
Najniższą cenę, 203 mln zł, zaoferował Mota-Engil Central Europe S.A., natomiast najwyższą cenę, 279 mln zł ma oferta złożona przez TORPOL S.A.
Wszyscy wykonawcy zaoferowali termin realizacji 34 miesiące oraz okres gwarancji jakości 10 lat.
Termin podpisania umowy zaplanowany został w połowie 2017 roku, przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Przyszły wykonawca zaprojektuje oraz wybuduje prawie 8 km trasy ekspresowej, które będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z rezerwą w pasie dzielącym 12 metrów pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. Ponadto wybuduje węzeł Tarczyn Południe, wiadukty, mosty, kładkę dla pieszych, przejścia dla zwierząt oraz infrastrukturę towarzyszącą.
Droga S7 od węzła Lotnisko do obwodnicy Grójca została podzielona na 3 odcinki:
- węzeł Warszawa-Lotnisko – węzeł Lesznowola – ok. 6,6 km,
- węzeł Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km,
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km.
Zadaniem wykonawców będzie wybudowanie dwujezdniowej trasy ekspresowej o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ i Tarczyn Południe.
Wybudowane zostaną również urządzenia ochrony środowiska, jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Źródło: GDDKiA