Kolejne przejście dla pieszych jest modernizowane w ramach toruńskiego Programu Poprawy Bezpieczeństwa dla pieszych i rowerzystów. Azyl dla pieszych pojawił się na przejściu przy ulicy Poznańskiej, w okolicy starego cmentarza.
– Wysepka na środku jezdni została wybudowana w celu ułatwienia pieszym bezpiecznego przekraczania ulicy. Dzięki niej pieszy może przekraczać ją etapami - wyjaśnia Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzecznik prasowy MZD. Wyspa utrudnia wyprzedzanie i zmusza do zmniejszenia prędkości przez kierujących. W Toruniu w ubiegłym roku zamontowano dwie wyspy azylu dla pieszych na ul. Legionów przy skrzyżowaniu z ul. św. Faustyny oraz na Wschodniej przy ul. Żwirowej.
Do zakończenia prac pozostało jeszcze wykonanie dojść do przejścia i obniżenie krawężników. Drogowcy podejmą prace, jak tylko poprawią się warunki atmosferyczne.
Program Poprawy Bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych i przejazdach dla rowerzystów jest realizowany przez nasze miasto od początku 2017 roku. Dlaczego piesi i rowerzyści? Na te grupy trzeba zwrócić szczególną uwagę, ponieważ nie mogą one liczyć na działanie pasów bezpieczeństwa czy poduszek powietrznych. Nie chroni ich karoseria. Są narażeni na bezpośrednie zetknięcie z pojazdem. Realizacja programu podzielona została na trzy etapy. W pierwszym z nich, którego realizacja przypadła na 2017 rok, postawiono na poprawę bezpieczeństwa przy placówkach oświatowych, szpitalach i przychodniach oraz w ciągu drogi krajowej nr 91.
W drugim etapie działania będą realizowane na drogach krajowych nr 15 i 80, drogach wojewódzkich oraz drogach powiatowych i gminnych, na których doszło do zdarzeń drogowych i dla których przyjęto indywidualną propozycję rozwiązania w tym projektów stałej organizacji ruchu.
Realizacja trzeciego etapu przypada na latach 2018-2019 i obejmuje pozostałe drogi powiatowe i gminne.
Źródło: MZD w Toruniu
To jest jednolite przejście dla pieszych z szykanami obok przejścia. Może wprowadzać pieszych w śmiertelnie niebezpieczny błąd, że mają non stop pierwszeństwo !
Tylko sygnalizacja świetlna sterowana przez pieszego ma szansę poprawiać bezpieczeństwo pieszego - wszystko inne to ułuda.