mostSobieszewo01W siedzibie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska podpisano umowę z wykonawcą nowego mostu w Gdańsku Sobieszewie - konsorcjum firm Metrostav i Vistal.

Wykonawcę wyłoniono na drodze przetargu, w którym oferty złożyło sześć firm. Zaoferowana przez konsorcjum cena to ponad 57 mln zł przy gwarancji przedłużonej z 36 do 60 miesięcy.

Budowa mostu zwodzonego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 501 nad Martwą Wisłą w Gdańsku Sobieszewie zapewni bezpieczne i sprawne połączenie wyspy ze stałym lądem. Nowy most zastąpi istniejący most pontonowy, ułatwiając przeprawę zarówno kierowcom, jak i żeglarzom. Budowa ma rozpocząć się w najbliższym czasie, a gotowy obiekt ma być oddany do użytku na przełomie 2017 i 2018 roku. W maju br. rząd potwierdził przyznanie dotacji na realizację pierwszego etapu inwestycji w kwocie 16,6 mln zł.

Szczegółowy zakres prac obejmuje:
1. Budowę mostu zwodzonego o łącznej rozpiętości przęseł zwodzonych 59,50 m;
2. Budowę odcinka drogi o długości ok. 900 m droga klasy G;
3. Budowę budynku obsługi mostu;
4. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej - Turystycznej i DW 501;
5. Przebudowę istniejącego skrzyżowania ulic Sobieszewskiej – Łąkowej – Piaskowej;
6. Przebudowę odcinków ulic dojazdowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania DW 501 i prawidłowej obsługi przyległych terenów;
7. Budowę odcinków ciągów pieszych i rowerowych;
8. Budowę urządzeń organizacji ruchu;
9. Budowę przystanków komunikacji zbiorowej i miejsc postojowych;
10. Budowę i przebudowę ogrodzeń;
11. Budowę systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową elementów kanalizacji deszczowej;
12. Budowę i przebudowę oświetlenia;
13. Przebudowę istniejącego uzbrojenia kolidującego z projektowanym zakresem przedsięwzięcia;
14. Budowę umocnień brzegów Martwej Wisły;
15. Gospodarkę zielenią (wycinki i nasadzenia);
16. Roboty rozbiórkowe – likwidacja istniejącej przeprawy pontonowej i promowej, obiektów budowlanych kolidujących z inwestycją, odcinków istniejącej jezdni;

Dla realizacji zadania przewiduje się pozyskanie dofinansowania ze środków unijnych dla perspektywy finansowej 2014 - 2020. Zakończenie robót budowlanych planowane jest na koniec 2017 r., a w pierwszym kwartale 2018 r. będzie trwała procedura odbiorowa inwestycji.

Źródło: DRMG

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.