GDDKiA wybrała najkorzystaniejszy wariant przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) w ciągu drogi ekspresowej S17, dla którego złoży wniosek o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU).
Wariant został wybrany w wyniku przeprowadzenia Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). W analizie brano pod uwagę czynniki techniczno-ruchowe, środowiskowe i ekonomiczne. Uznano, że najkorzystniejszy jest wariant trzeci - przechodzący przez gminę Sulejówek, omijający centrum Wesołej i nie wymagający budowy tunelu.
Droga zostanie zbudowana na najmniej zaludnionych terenach, będzie więc najmniej uciążliwa ze wszystkich rozważanych wariantów dla okolicznych mieszkańców.
20-kilometrowa WOW została podzielona na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Zakręt, węzeł Zakręt - węzeł Lubelska i węzeł Lubelska. Z końcem kwietnia został złożony wniosek o wydanie DŚU dla 3,6-km odcinka od węzła Drewnica do przecięcia z drogą wojewódzką. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej obejmującej kolejny fragment zostanie złożony w najbliższych dniach.
Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy powinna się zakończyć w 2020 roku.
Źródło: GDDKiA O/Warszawa