edroga001GDDKiA wybrała najkorzystaniejszy wariant przebiegu Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW) w ciągu drogi ekspresowej S17, dla którego złoży wniosek o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU).

wsch obw warszawy gddkiaWariant został wybrany w wyniku przeprowadzenia Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). W analizie brano pod uwagę czynniki techniczno-ruchowe, środowiskowe i ekonomiczne. Uznano, że najkorzystniejszy jest wariant trzeci - przechodzący przez gminę Sulejówek, omijający centrum Wesołej i nie wymagający budowy tunelu.

Droga zostanie zbudowana na najmniej zaludnionych terenach, będzie więc najmniej uciążliwa ze wszystkich rozważanych wariantów dla okolicznych mieszkańców.

 

20-kilometrowa WOW została podzielona na trzy odcinki: węzeł Drewnica - węzeł Zakręt, węzeł Zakręt - węzeł Lubelska i węzeł Lubelska. Z końcem kwietnia został złożony wniosek o wydanie DŚU dla 3,6-km odcinka od węzła Drewnica do przecięcia z drogą wojewódzką. Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej obejmującej kolejny fragment zostanie złożony w najbliższych dniach.

Budowa Wschodniej Obwodnicy Warszawy powinna się zakończyć w 2020 roku.

Źródło: GDDKiA O/Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.