Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach?

jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2538

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Licząc ze uzytkownikami tego forum są "specjaliści drogowi" rzucam wyzwanie czy ktoś wie co jest przyczyną powstałych spękań poprzecznych na budowanych w polsce autostradach?
Ilu z użytkowników tego forum przychyla się do opinii jakie wciskają politycy oraz GDDKiA ze spękania powstały w wyniku źle zabezpieczonych połaczeń technologicznych?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2539

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Panie mamaoń, podana wersja dla prasy jest wersją oficjalną, a o prawdziwych przyczynach nie wypada pisać na forum, istnieje chyba jakaś solidarność zawodowa jak u prawników i lekarzy, że nie wspomnę o kalaniu własnego gniazda :oops:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2542

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Panie mamaoń, podana wersja dla prasy jest wersją oficjalną, a o prawdziwych przyczynach nie wypada pisać na forum, istnieje chyba jakaś solidarność zawodowa jak u prawników i lekarzy, że nie wspomnę o kalaniu własnego gniazda :oops:

panie jacek pan budujesz drogi i autostrady dla siebie w swoim kraju czy dla wroga? :D
rozumiem ze budowa głupot we własnym kraju dla siebie nie jest kalaniem własnego gniazda :D bardzo ciekawy sposób myslenia
rozumiem ze ta grupa zawodowa nie nalezy do państwa polskiego do społeczeństwa polskiego więc jak kiedyś bywało to w historii polski trzeba bedzie się jej pozbyć :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2564

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Licząc ze uzytkownikami tego forum są "specjaliści drogowi" rzucam wyzwanie czy ktoś wie co jest przyczyną powstałych spękań poprzecznych na budowanych w polsce autostradach?
Ilu z użytkowników tego forum przychyla się do opinii jakie wciskają politycy oraz GDDKiA ze spękania powstały w wyniku źle zabezpieczonych połaczeń technologicznych?

Najlepsze jest zdjęcie na GDDKiA i opis "Po odwierceniu próbki w miejscu spękania widać wyraźnie, że wykonawca naciął piłą mechaniczną niżej leżącą warstwę podbudowy co osłabiło konstrukcję i stało się przyczyna spękania" Ciekawe jak można zrobić połączenie technologiczne nie odcinając piłą :D Paranoja i brak wiedzy ludzi, którzy piszą takie rzeczy.

Na Kontrakcie jest WMS z asfaltem 20/30. GDDKiA twierdzi, że to wina Wykonawcy... No skoro daje się Wykonawcy wytyczne według których ma zaprojektować mieszankę to czemu to się dziwić? W systemie Projektuj i Buduj powinno być tak, że wszystko zostawiają dla Wykonawcy i wtedy może on odpowiadać za swoją robotę. Jak narzuca się metodę AC WMS z asfaltem twardym 20/30 (bo tańszy) to nie dziwne, że po zimie coś się dzieje. Zastosowanie asfaltu modyfikowanego byłoby tu lepsze, ale podrożałoby koszty warstwy. Po drugie to asfalt modyfikowany przeciwdziała usztywnieniu się mieszanki, a w przypadku WMSa jednym z wymogów jest wysoki wskaźnik sztywności (wysoki moduł sztywności) i najlepiej uzyskuje się go twardym asfaltem. Koło się zamyka.

Jak Wykonawca ma odpowiadać za swoją robotę to niech Inwestor da mu wolną rękę, a nie narzuca technologie, ot co!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2566

  • mamoń
  • mamoń Avatar
mamoń napisał:
Licząc ze uzytkownikami tego forum są "specjaliści drogowi" rzucam wyzwanie czy ktoś wie co jest przyczyną powstałych spękań poprzecznych na budowanych w polsce autostradach?
Ilu z użytkowników tego forum przychyla się do opinii jakie wciskają politycy oraz GDDKiA ze spękania powstały w wyniku źle zabezpieczonych połaczeń technologicznych?

Najlepsze jest zdjęcie na GDDKiA i opis "Po odwierceniu próbki w miejscu spękania widać wyraźnie, że wykonawca naciął piłą mechaniczną niżej leżącą warstwę podbudowy co osłabiło konstrukcję i stało się przyczyna spękania" Ciekawe jak można zrobić połączenie technologiczne nie odcinając piłą :D Paranoja i brak wiedzy ludzi, którzy piszą takie rzeczy.

Na Kontrakcie jest WMS z asfaltem 20/30. GDDKiA twierdzi, że to wina Wykonawcy... No skoro daje się Wykonawcy wytyczne według których ma zaprojektować mieszankę to czemu to się dziwić? W systemie Projektuj i Buduj powinno być tak, że wszystko zostawiają dla Wykonawcy i wtedy może on odpowiadać za swoją robotę. Jak narzuca się metodę AC WMS z asfaltem twardym 20/30 (bo tańszy) to nie dziwne, że po zimie coś się dzieje. Zastosowanie asfaltu modyfikowanego byłoby tu lepsze, ale podrożałoby koszty warstwy. Po drugie to asfalt modyfikowany przeciwdziała usztywnieniu się mieszanki, a w przypadku WMSa jednym z wymogów jest wysoki wskaźnik sztywności (wysoki moduł sztywności) i najlepiej uzyskuje się go twardym asfaltem. Koło się zamyka.

Jak Wykonawca ma odpowiadać za swoją robotę to niech Inwestor da mu wolną rękę, a nie narzuca technologie, ot co!

to zdjęcie na gddkia to nie zadne połaczenie technologiczne a zwyczajne spękanie odbite. to ze poniżej warstwa była nacinana to nic innego jak efekt powstania spękania już na warstwie poniżej potem chłopaki szybko przykryli kolejną warstwą myśląc ze spekanie nie wyjdzie a ono wyszło :D. chociaz to zdjęcie wyglada mi na sprefabrykowane wyciety walec potem nacięty i wsadzony spowrotem na dno zeby można było napisać ze to wykonawca :D. *** z gddkia teraz próbują ukryć swoją nieudolność ota cała afera.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 1 miesiąc temu #2568

  • mamoń
  • mamoń Avatar
Najlepsze jest zdjęcie na GDDKiA i opis "Po odwierceniu próbki w miejscu spękania widać wyraźnie, że wykonawca naciął piłą mechaniczną niżej leżącą warstwę podbudowy co osłabiło konstrukcję i stało się przyczyna spękania" Ciekawe jak można zrobić połączenie technologiczne nie odcinając piłą :D Paranoja i brak wiedzy ludzi, którzy piszą takie rzeczy.
kto zostawia naciętą nawierzchnię i przykrywa ją kolejną warstwą? jak jest połaczenie technologiczne to odcięta nawierzchnia łaczy się ściśle z jej kontynuacją nastepnego dnia i nie ma mozliwości zeby zostało nacięcie. to nacięcie może być tylko od tego ze zdjęcie jest sfałszowane lub wykonawca widział spekanie na warstwie wczesniejszej więc zrobił nacięcie i przykrył kolejną warstwą ale nawet wtedy nie wyobrażam sobie zeby takie nacięcie nie zostało wypełnione przez masę warstwy nastepnej chociaż na tyle zeby nie było takich jak na zdjęciu idealnych krawedzi nacięcia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.136 s.