Do przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 między Lublinem i Kraśnikiem zgłosiło się 19 firm. Realizacją kolejnego odcinka, od końca obwodnicy Kraśnika do granicy z województwem podkarpackim, zainteresowane są 23 firmy.
W przyszłym roku wyłonieni zostaną wykonawcy inwestycji realizowanej w trybie projektuj i buduj, a w 2020 roku kierowcy skorzystają z całej, blisko 75-kilkometrowej trasy S19 od Lublina w stronę Rzeszowa.
Przetarg podzielono na trzy części:
- od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ (długość ok. 18 km),
- obwodnicę Janowa Lubelskiego (ok. 7 km),
- od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie (ok. 8 km).
Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie opracowanie dokumentacji technicznej, uzyskanie decyzji zezwolenia na realizację inwestycji drogowej oraz wybudowanie trasy o łącznej długości ok. 33 km. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie prowadziła po nowym śladzie na wschód od obecnej DK19, a jedynie na odcinkach przechodzących przez kompleksy leśne, w Polichnie i na południe od Janowa Lubelskiego, w korytarzu obecnej drogi.
Początek odcinka pokrywa się z obecnym przebiegiem DK19 w miejscu włączenia obwodnicy Kraśnika. Dalej trasa omija miejscowości: Polichna, Modliborzyce i Janów Lubelski i przechodzi przez kompleks Lasów Janowskich omijając Łążek Ordynacki. Droga przebiega przez tereny gmin: Kraśnik, Szastarka, Modliborzyce i Janów Lubelski.
Skrócenie czasu realizacji z 37 do 34 miesięcy oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji będzie uwzględniane przy ocenie ofert cenowych potencjalnych wykonawców (5 proc. czas, 5 proc. gwarancja, 90 proc. cena).
Źródło: GDDKiA O/Lublin