Pług wirnikowy, który nie tylko zgarniał śnieg na pobocze, ale dzięki zamontowanej z przodu dmuchawie odrzucał go dalej. (fot. 160, 161)
Wiertnica słupowa do wykonywania odwiertów, np. w kamieniołomach. (fot. 162, 163)
Walec spalinowy marki Skoda. (fot. 164)
Kocioł parowy, jedna z pierwszych odnowionych w muzeum maszyn. Ustawiony został na nawierzchni betonowej, ponieważ służył właśnie do parzenia betonu. (165, 166) Obok: betoniarka. (167-169).
Wciągarki mostowe (na oryginalnej, ściągniętej z drogi nawierzchni z klinkieru), czyli wózki, którymi można było poruszać się pod mostami. (fot. 170-173)
Zabytkowe przęsło mostu Bayleya, przeznaczone do szybkiego składania. Wszystkie elementy są takie same, dzięki czemu można było go szybko złożyć i rozłożyć. Często był na wyposażeniu wojska. (fot. 174-175)