Spis treści

Pług wirnikowy, który nie tylko zgarniał śnieg na pobocze, ale dzięki zamontowanej z przodu dmuchawie odrzucał go dalej. (fot. 160, 161)

Wiertnica słupowa do wykonywania odwiertów, np. w kamieniołomach. (fot. 162, 163)

Walec spalinowy marki Skoda. (fot. 164)

fot. 160 fot. 161 fot. 162
fot. 163 fot. 164

Kocioł parowy, jedna z pierwszych odnowionych w muzeum maszyn. Ustawiony został  na nawierzchni betonowej, ponieważ służył właśnie do parzenia betonu. (165, 166) Obok: betoniarka. (167-169).

fot. 165 fot. 166 fot. 167
fot. 168 fot. 169

Wciągarki mostowe (na oryginalnej, ściągniętej z drogi nawierzchni z klinkieru), czyli wózki, którymi można było poruszać się pod mostami. (fot. 170-173)

Zabytkowe przęsło mostu Bayleya, przeznaczone do szybkiego składania. Wszystkie elementy są takie same, dzięki czemu można było go szybko złożyć i rozłożyć. Często był na wyposażeniu wojska. (fot. 174-175)

fot. 170 fot. 171 fot. 172
fot. 173 fot. 174 fot. 175
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.