Od kilku dni kierowcy mogą już jeździć nowym fragmentem obwodnicy Przemyśla. Trasa o długości około 4 kilometrów połączyła drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 855 i jest przedłużeniem wschodniej obwodnicy miasta, oddanej w listopadzie 2012 roku.
Całkowita długość drogi obwodowej wynosi niespełna 4 km, a koszt jej budowy to kwota ponad 108 mln zł, łącznie z unijnym dofinansowaniem w wysokości blisko 85 mln zł.
Inwestycja poprawi warunki ruchu tranzytowego na Podkarpaciu, usprawniając dojazd do przejścia granicznego w Medyce. Zwiększy także atrakcyjność inwestycyjną Przemyśla jako lokalnego ośrodka rozwoju społeczno-gospodarczego, usprawni komunikację w mieście i wpłynie na bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Przemyscy radni podczas nadzwyczajnej sesji podjęli uchwały na mocy, których nazwane zostały zarówno ronda, jak i odcinki ulic otwartej obwodnicy.
Nowe nazwy ulic, rond i wiaduktu to:
- rondo w ulicy Lwowskiej – Rondo Prezydenta Lecha Kaczyńskiego,
- droga biegnąca od Ronda Prezydenta Lecha Kaczyńskiego do ulicy Topolowej – aleja Żołnierzy Wyklętych,
- droga biegnąca od ul. Topolowej do wiaduktu nad torami - aleja Harcmistrza Edwarda Heila,
- wiadukt nad torami kolejowymi - Wiadukt im. bł. ks. Bronisława Markiewicza,
- droga biegnąca od Wiaduktu im. bł. ks. Bronisława Markiewicza do ronda w ul. J. Słowackiego – aleja Romana Dmowskiego,
- rondo zlokalizowane w ul. J. Słowackiego – Rondo abpa Ignacego Tokarczuka.
W ramach prac przebudowano też odcinek DW nr 885 od włączenia obwodnicy do skrzyżowania z ulicą Obozową i Herbutów. Jego długość to prawie 567 metrów. Przebudowano też 427,3-metrowy odcinek DK nr 28. Powstały również drogi serwisowe zapewniające komunikację lokalną.
Wykonawcą robót była firma Pol-Aqua. Inwestycja prowadzona była ponad półtora roku.
Źródło: MIR, UM Przemyśla