edroga131W ciągu minionego tygodnia GDDKiA otworzyła oferty na budowę trzech odcinków dróg ekspresowych: S5, S8 oraz S3. Najwięcej ofert (12) wpłynęło w postępowaniu dotyczącym realizacji S5 Poznań-Wronczyn. Niewiele mniej chętnych bierze udział w przetargu na budowę S8 Paszków-Radziejowice (9 ofert) i S3 od węzła Zielona Góra Północ do węzła Niedoradz (8 ofert).

W tym roku GDDKiA odda do użytku tylko około 56 km nowych dróg krajowych, ale kolejnych 500 km jest na etapie realizacji, a około 1000 km w przetargach.

Tylko w ciągu ostatnich kilku dni urzędnicy poinformowali o otwarciu ofert w trzech przetargach. We wszystkich postępowaniach najważniejszym kryterium wyboru jest cena.

                                                                                Na budowę drogi ekspresowej S5 Poznań-Wronczyn zamawiający przeznaczył ponad 639 mln zł. Najniższą ofertę, na kwotę ponad 529 mln zł, złożyło S5 Poznan Wronczynwłoskie konsorcjum firm Toto Construzioni Generali oraz Vianin Lavori S.p.A. Najdroższą ofertę złożyło Konsorcjum COLAS Polska Sp. z.o.o z Palędzia oraz Inžinierskie stavby a.s z Košice (ponad 798 mln zł).

Wszyscy wykonawcy startujący w przetargu zadeklarowali 22-miesięczny termin realizacji zadania od dnia zawarcia umowy. Planowany termin podpisania umowy to pierwszy kwartał br.

 

 

 

 

 

S8 Radziejowice WolicaNa budowę 21,5-km odcinka drogi ekspresowej S8 z Paszkowa do Radziejowic GDDKiA zamierza przeznaczyć około 802 mln zł. Inwestycja została podzielona na dwa zadania: Radziejowice – Przeszkoda (9,9 km) i Przeszkoda – Paszków (11,6 km).

Na zaprojektowanie i przebudowę 9,9 km trasy z Radziejowic do Przeszkody zamawiający  przeznaczył 343,9 mln zł. Złożonych zostało sześć ofert o wartości od 306,9 mln zł (STRABAG Infrastruktura Południe sp. z o.o.) do 457,7 mln zł (polsko-tureckie konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut A.S. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o.).

Realizacja kolejnego fragmentu trasy z Przeszkody do Paszkowa została oszacowana na około 457,9 mln zł. Wpłynęły trzy oferty o wartości od 436,6 mln zł (Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o.) do 446 mln zł (Budimex S.A.).

Umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana w pierwszej połowie 2015 roku. Przewidywany termin rozpoczęcia prac to połowa 2016 roku, a zakończenia to grudzień roku 2018. Wówczas kierowcy będą mieli do dyspozycji trasę ekspresową S8 z Warszawy do Radziejowic pod Mszczonowem, połączoną w węźle Opacz z warszawską obwodnicą.

Kontrakt przewiduje kontynuację projektowania i rozbudowę drogi krajowej do parametrów drogi ekspresowej, czyli m.in. likwidację przejść dla pieszych w poziomie drogi, budowę skrzyżowań bezkolizyjnych czy ekranów akustycznych. Droga będzie budowana po śladzie obecnie istniejącej trasy. Zakres prac obejmuje również budowę czterech węzłów drogowych, 21 obiektów inżynierskich, 4 Miejsc Obsługi Podróżnych oraz Obwodu Utrzymania Drogi w Nadarzynie.

S3 Zielona Gora Nowa SolNatomiast przetarg dotyczący 13,3-km odcinka S3 od węzła Zielona Góra Północ do węzła Niedoradz przewiduje budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S3. Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie tej inwestycji ponad 280,5 mln zł. Spośród złożonych ofert najtańsza (około 194 mln zł) wpłynęła od konsorcjum firm Budimex S.A. i Ferrovial Agroman S.A., a najdroższa (niespełna 230 mln zł)  została przedstawiona przez konsorcjum Mirbud S.A. i Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów "Erbedim" Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

 

Źródło: GDDKiA

Oddawane i budowane: drogi krajowe w 2015 roku

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.