Spis treści

Projekt pilotażowy: Madryt (Hiszpania)

Pierwsza demonstracja opracowanej technologii odbyła się w okolicach Madrytu (Hiszpania) na przełomie zimy i wiosny 2007 roku. W ramach przedsięwzięcia został wykonany nasyp drogowy o wymiarach ~14 m x ~120 m i wysokości ~7 m. Do wykonania nasypu drogowego użyte zostało ~2,2 tys. ton opon (270 tys. szt.). Rozdrobnione opony zostały ułożone w dwóch warstwach: o grubości 1,2 m i długości 55,0 m oraz o grubości 2,0 m i długości 105,0 m.

a) b)
Rys. 1. a) Droga krajowa M-111, miejscowość Fuente El Saz, b) projekt nasypu.

Projekt pilotażowy: San Isidro (Teneryfa, Hiszpania)

Kolejnym projektem pilotażowym było wykonanie odcinka doświadczalnego podczas realizacji infrastruktury pomocniczej lotniska San Isidro na Teneryfie (Hiszpania). W przypadku drugiego projektu pilotażowego zdecydowano się na zastosowanie 3 warstw rozdrobnionych odpadów gumowych w warstwach od 1,2 do 2,0 m (rys. 2. b, c.). W ramach projektu realizowanego na Teneryfie wykorzystano 1,2 tys. ton materiału (150 tys. sztuk opon).

a) b) c)
Rys.2. a) Infrastruktura pomocnicza lotnisko San Sidro, b), c) projekt nasypów.

 

Paweł Poneta
Mostostal Warszawa S.A.
Biuro Analiz i Rozwoju

Edith Guedella
Acciona Infrastructuras
Research and Development Department

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.