- 1. Rekordowy sezon inwestycji rowerowych
- (Mobilność)
- ... sieć tras wydłuży się o ponad 50 km. Obecnie sieć rowerowa w stolicy liczy już 544 km (w tym 406 km dróg dla rowerów, 70 km ciągów pieszo-rowerowych oraz 68 km pasów i kontrapasów). 2/3 z nich ma nawierzchnię ...
- Utworzone: 05 lipiec 2018
- 2. Drogi przyszłości dostępne od zaraz
- (Drogi i mosty)
- ... wkładanie w nie żadnej elektroniki i innych technologii, żeby po kilkunastu latach je remontować. Nawierzchnie długowieczne mogą być podatne lub półsztywne, uważane za najbardziej efektywne kosztowo. ...
- Utworzone: 08 grudzień 2017
- 3. SPC o betonie: tańszy i stabilny cenowo
- (Drogi i mosty)
- ... i Niemcy budują nawierzchnie betonowe dyblowane – tłumaczył Andre Jasieński. – Typowa belgijska nawierzchnia autostrady z betonu ze zbrojeniem ciągłym ma 23 cm grubości. To w zasadzie nawierzchnia ...
- Utworzone: 10 czerwiec 2016
- 4. Jak zmienią się przepisy techniczno-budowlane?
- (Prawo)
- ... lat dla nawierzchni podatnej i półsztywnej dla dróg klasy GP, G, Z, L i D. Do celów projektowych minister określił też dopuszczalny nacisk pojedynczej osi napędowej pojazdu na nawierzchnię: ...
- Utworzone: 18 grudzień 2015
- 5. Długowieczne nawierzchnie asfaltowe
- (Drogi i mosty)
- ... spełniające te oczekiwania nawierzchnie długowieczne. Koncepcja długowiecznych nawierzchni opiera się na precyzyjnym doborze materiałów do warstw nawierzchni oraz określeniu optymalnych grubości ...
- Utworzone: 15 grudzień 2014
- 6. Innowacyjna technologa nawierzchni długowiecznych
- (Drogi i mosty)
- ... związane z uszkodzeniami warstwy ścieralnej. - Współcześnie na horyzoncie potrzeb pojawiają się coraz częściej energooszczędne, inteligentne nawierzchnie oraz technologie wykorzystujące materiały z recyklingu. ...
- Utworzone: 27 styczeń 2014
- 7. Typowe nawierzchnie dróg dla rowerów
- (Drogi i mosty)
- ... roweru niż nawierzchnie asfaltowe. Długotrwała jazda rowerem po nawierzchniach pokrytych kostką betonową powoduje więc zagrożenie dla zdrowia rowerzystów, nawet jeśli rower jest wyposażony w amortyzatory. ...
- Utworzone: 29 marzec 2012
- 8. Bydgoszcz: preselekcja chroni drogi i ludzkie życie
- (Inżynieria ruchu)
- ... w związku z tym, iż samochody ciężarowe bardzo niszczą nawierzchnię dróg. Chcieliśmy ograniczyć zużywanie jezdni i zmniejszyć koszty związane z coroczną naprawą ulic. To niesie ewidentną oszczędność dla ...
- Utworzone: 09 marzec 2012
- 9. Reprezentacyjna arteria – problemy Częstochowy (I)
- (Drogi i mosty)
- ... rozwinięcie skrzydeł i zaprezentowanie śmielszych rozwiązań. Co zostało zrealizowane? III Aleja zyskała nową nawierzchnię z granitu. Na jezdniach są to kostki ułożone w jaskółczy ogon, a na chodnikach ...
- Utworzone: 08 listopad 2010
- 10. Drogi betonowe – doświadczenia z budowy i eksploatacji cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... przypadku kategorii ruchu KR3 nawierzchnie betonowe są tańszym rozwiązaniem konstrukcyjnym. Potwierdzeniem powyższych wyliczeń kosztorysowych są rzeczywiste koszty budowy nawierzchni betonowej w gminie ...
- Utworzone: 22 czerwiec 2010
- 11. Drogi betonowe – doświadczenia z budowy i eksploatacji cz. I
- (Drogi i mosty)
- Typową technologią budowy nawierzchni drogowych w Polsce była i jest technologia nawierzchni podatnych – asfaltowych. Wiedza na temat innych technologii, jak nawierzchnie sztywne – betonowe, była niewielka. ...
- Utworzone: 21 czerwiec 2010
- 12. Dlaczego pęka beton asfaltowy o wysokim module sztywności? Cz. I
- (Komentarze)
- ... udział w tej całej szopce drogowej. 3. normalne jest ze im głebiej pod nawierzchnię tym mniejsza temperatura w przypadku autostrad nie wykonano wszystkich warstw do tego -30 i nagle warstwa związana spoiwem ...
- Utworzone: 19 kwiecień 2012