- 1. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. III
- (Inżynieria ruchu)
- ... i wysokościowym kształtowaniu powodujące zaniki optycznej ciągłości drogi. Świadomość podanych błędów powinna wymuszać większą troskę projektantów w celu ich unikania „na bieżąco” w trakcie projektowania. ...
- Utworzone: 06 sierpień 2010
- 2. Wdrażanie audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... opóźnianiem, - zapewnienie widoczności dla różnych sytuacji na drodze, - dobre optyczne prowadzenie kierowcy i dostatecznie wczesne dostrzeganie miejsc rozdziału kierunków jazdy, - zrozumiałość funkcjonowania ...
- Utworzone: 04 sierpień 2010
- 3. Zmiany postrzegania drogi wywołane jej ukształtowaniem i wyposażeniem
- (Drogi i mosty)
- ... a w każdym przypadku - klasyczne oznakowanie linią krawędziową (fot.1). Fot.1. Dobre (a) i niewystarczające(b) prowadzenie optyczne kierowcy za pomocą linii krawędziowej na obiekcie mostowym ...
- Utworzone: 26 styczeń 2010
- 4. Standardy oznakowania przejazdów kolejowych
- (Inżynieria ruchu)
- ... kierowcy w trakcie prowadzenia pojazdu. Ich zadaniem jest ostrzeżenie kierowcy o istniejących bądź potencjalnych zagrożeniach, które mogą wystąpić przed nim na drodze oraz optyczne prowadzenie i informowanie. ...
- Utworzone: 28 październik 2009
- 5. Przejście dla pieszych – bezpieczne miejsce? cz. I
- (Inżynieria ruchu)
- ... optyczne prowadzenie i informowanie. Niezwykle istotną sprawą z punktu widzenia bezpieczeństwa jest zachowanie warunków technicznych dla stałego oznakowania poziomego, określonych w szczegółowych warunkach ...
- Utworzone: 10 wrzesień 2009
- 6. Zieleń w uspokojeniu ruchu
- (Inżynieria ruchu)
- ... na przykład powodując optyczne zawężenie drogi na wjeździe do miasta czy na granicach stref o odmiennych prędkościach. Efekt zawężenia daje na przykład tzw. brama utworzona ze słupków posadowionych w pobliżu ...
- Utworzone: 07 maj 2009
- 7. Trwałe i kompleksowe brd
- (Inżynieria ruchu)
- ... i optyczne), oddzielenie ruchu pieszego od zmotoryzowanego, ograniczenie wyprzedzania, ułatwienie zjazdów do posesji, wyraźne wyodrębnienie obszaru zabudowanego, poprawa bezpieczeństwa wszystkich ...
- Utworzone: 10 luty 2006