- 1. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... formach utworzonych przez te ruchy, wyróżnić można obszar oderwania, drogę i obszar akumulacji. W odniesieniu do obszaru oderwania bywa też używana nazwa obszar niszczenia, natomiast w stosunku do obszaru ...
- Utworzone: 26 sierpień 2009
- 2. Osuwiska zagrożeniem dla infrastruktury - cz. I
- (Drogi i mosty)
- Powierzchniowe ruchy masowe należą do rozpowszechnionych zagrożeń geodynamicznych i noszą cechy klęski żywiołowej. Polska jest krajem, gdzie osuwanie pociągnęło za sobą niewielką liczbę ofiar, natomiast ...
- Utworzone: 25 sierpień 2009
- 3. Problemy osuwiskowe "siódemki" – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... stref osuwiskowych jest większa [l], [2]. Historia osuwisk i sposoby ich zabezpieczenia Ruchy osuwiskowe oraz przykłady zabezpieczeń na odcinku Myślenice - Pcim Początki prac nad utwardzeniem ...
- Utworzone: 19 sierpień 2009
- 4. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wydane rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie informacji dotyczących ruchów masowych ziemi [4], które w §3.1. nakazuje prowadzenie monitoringu dla tych terenów „na których wystąpiły ruchy masowe ...
- Utworzone: 12 sierpień 2009
- 5. Zagrożenia dróg Małopolski osuwiskami – cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... przed ich naprawą i później tych samych miejsc po wykonaniu zabezpieczenia. Ruchy masowe, w tym osuwiska mogą mieć przyczyny naturalne i przyczyny sztucznie wywołane. Przyczyny naturalne są wstępnie przewidywalne ...
- Utworzone: 11 sierpień 2009