- 1. Benzyna nie zdrożeje, ale gaz może
- (Mobilność)
- ... na surowce rośnie, cena gazu w Polsce uzależniona jest na razie od rynku rosyjskiego. Dlatego będzie powoli wzrastała – przewiduje Roszkowski. Źródło: eNewsroom.pl ...
- Utworzone: 22 listopad 2019
- 2. Estakada na S1 w Sosnowcu przed terminem
- (Drogi i mosty)
- ... betonu, do produkcji których zastosowano najlepsze surowce. Podczas budowy przeprowadzono kilkadziesiąt kontroli jakości. Wszystkie badania potwierdziły spełnienie wyznaczonych parametrów. ...
- Utworzone: 10 sierpień 2017
- 3. "Zagospodarowanie ubocznych produktów spalania" - relacja
- (Drogi i mosty)
- ... w projektowaniu nowych produktów z udziałem UPS uwzględnia się pożądane rezultaty - wymagania, które musi spełniać nowy produkt, dostępne surowce, w tym odpadowe, media, dostępny teren, zakład ...
- Utworzone: 19 czerwiec 2017
- 4. Modernizacja lokalnych dróg na Dolnym Śląsku
- (Drogi i mosty)
- ... dobrze utrzymana. Kiedy będzie można w sposób szybki i bezpieczny transportować produkty czy surowce. Dlatego zarząd województwa przywiązuje tak duże znaczenie do budowy infrastruktury - ...
- Utworzone: 28 wrzesień 2016
- 5. NIK o wykonywaniu obowiązków przez GDDKiA
- (Archiwum1)
- ... się w trudnej sytuacji finansowej. Tak było np. z konsorcjum, któremu przewodniczyły Dolnośląskie Surowce Skalne, ubiegające się o dokończenie po chińskim wykonawcy odcinków A2. Choć GDDKiA wiedziała o ...
- Utworzone: 07 maj 2013
- 6. Środowiskowa ocena cyklu życia (LCA) jako kryterium wyboru w mostownictwie cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... surowców. Na rys. 3 przedstawiono ogólny schemat modelu LCIA ujmujący analizowane etapy cyklu życia pomostu. Każdy z prostokątów prezentuje proces jednostkowy, mający swoje wejścia (surowce, materiały, ...
- Utworzone: 27 marzec 2012
- 7. Prognoza potrzeb i produkcji kruszyw w Polsce w latach 2012 – 2020 (+2) cz. II
- (Drogi i mosty)
- ... wyrobu końcowego stwarzać możliwości kruszenia i klasyfikacji, by móc dowolnie komponować wyrób końcowy. Należy uwzględniać również naturalne i sztuczne lokalnie dostępne surowce (piasek, żwir, kopaliny, ...
- Utworzone: 30 styczeń 2012
- 8. Prognoza potrzeb i produkcji kruszyw w Polsce w latach 2012 – 2020 (+2) cz. I
- (Drogi i mosty)
- ... od tej linii. W ostatnich latach coraz szerzej wykorzystywane są do ich produkcji surowce skalne, które dotychczas znajdowały przeznaczenie wyłącznie do wytwarzania innych wyrobów budowlanych np. cement, ...
- Utworzone: 27 styczeń 2012
- 9. Drewniane mosty ekologiczne i estetyczne
- (Drogi i mosty)
- ... całe dźwigary oraz kształtowniki. Drewno jest doskonałym surowcem, bo do jego produkcji zużywamy bardzo mało energii. Drzewo przecież rośnie samo. Mało tego, nie tworzy dwutlenku węgla lecz wytwarza tlen ...
- Utworzone: 23 styczeń 2012
- 10. Drogi - drugie życie opon
- (Drogi i mosty)
- ... obiektu i po recyklingu można powtórnie wykorzystać po ich przetworzeniu. W ten sposób chroni się surowce i zasoby naturalne. Za tym przemawia też rachunek ekonomiczny. Wykorzystuje się bowiem materiały, ...
- Utworzone: 04 listopad 2011
- 11. Bilans zasobów polskiego budownictwa drogowego
- (Drogi i mosty)
- Dokładnie rok temu zaproponowaliśmy instytucjom odpowiedzialnym za budowę i remonty dróg, wykonawcom oraz producentom i dystrybutorom surowców, materiałów i technologii, wykorzystywanych w procesach inwestycyjnych, ...
- Utworzone: 25 listopad 2010
- 12. Kruszywa drogowe: nie zabraknie, lecz mogą zdrożeć
- (Drogi i mosty)
- W stosunku do państw europejskich naszą bazę surowców do produkcji kruszyw można ocenić jako średnią pod względem wielkości zasobów. Niemniej jest na tyle zróżnicowana, że praktycznie dostarcza wszystkie ...
- Utworzone: 24 listopad 2010
- 13. Nie zabraknie materiałów na drogi
- (Drogi i mosty)
- ... 300 tys. ton. Rynek kruszyw W Polsce roczne wydobycie kopalin (bez ropy i gazu) sięga obecnie 437 mln ton, w tym surowce skalne stanowią 61,6 procent. Wydobycie kruszyw naturalnych w stosunku do lat ...
- Utworzone: 20 listopad 2009
- 14. Ekologiczne i ekonomiczne technologie drogowe
- (Drogi i mosty)
- Asfalt jest surowcem naturalnym, a więc sam w sobie jest materiałem ekologicznym, który nie stanowi zagrożenia dla środowiska. Stwierdzenie to nie oznacza, że w budownictwie drogowym całkowicie wyeliminowano ...
- Utworzone: 26 luty 2009