Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: kryzys w drogownictwie wasze opinie

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2654

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
Głupoty gadasz. A myslisz, że dawniej za dobrych czasów firma firmie nie podkładały się na przetargach? Zazwyczaj na danym rynku jeszcze 7-10 lat temu była 1-2 firmy lokalne+góra 2 koncernowe. Robót w roku było z 10, dogadywali się i każdy brał po 2 w dobrych pieniadzach. Teraz jak obserwuję, nie ma obcji, zeby na prztargu było mniej niż powyżej 5 firm. Nikt nawet nie próbuje się dogadywać, tylko wyżynają się nawzajem. przetargi idą za 40-60 % wartości kontraktu.
Nie chodzi o wywalanie najniższych i najwyzszych ofert. Chodzi o wywalanie ofert których wartość informuje, że ktoś żeby zbudować drogę, będzie musiał nakraść i naoszukiwać Inwestora. Jak cos kosztuje "1 złotych", to nie można tego zrobić za 40 groszy. Proste i oczywiste. A jak ktoś chce to robić za 1,5 zł, to chce oszukać nasze Państwo i też wypad z procedury. Genialne nieprawdaż???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2656

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
Najniższa cena, decydująca w 100 % o rozstrzygnięciu przetargu to jest delikatnie mówiąc, nieporozumienie. Moim zdaniem o wyniku przetargu powinna decydować średnia cena, co w naszym kraju jest to raczej niemożliwe. Ja pracuję w branży drogowo-torowej, gdzie występuje chyba największa ilość opracowań branżowych. O kryzysie w drogownictwie świadczy obecnie udział w przetargach branży drogowo-torowej firm zajmujących dotychczas samą drogówką. Później się okazuje, że np. zlecony na zewnątrz projekt torowy nie jest skoordynowany z projektem drogowym i pozostałymi branżami, czy nieuzgodnione projekty sygnalizacji świetlnej i tymczasowej organizacji ruchu (lub projekt tymczasówki tak zrobiony, że wykonawca musi go robić i uzgadniać praktycznie od nowa) uniemożliwiają oddanie kompletnej dokumentacji. Niektóre firmy projektowe nie zdają sobie sprawy, co znaczy projektowanie ulic w dużych miastach i dlatego drastycznie zaniżają ceny. Najgorzej mają teraz chyba młodzi drogowcy, którzy kończąc szkoły czy studia muszą zderzyć się z brutalną sytuacją w branży.
Trzeba przeczekać te kilka najbliższych lat i liczyć, że się sytuacja na rynku poprawi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2659

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
Zapewne pisane tu opinie co do sposobu wybierania oferty wygłaszają albo urzędnicy albo wykonawcy albo nadzorujący czyli towarzystwo wzajemnej adoracji. Niestety urzędnik oraz nadzorujący to przedstawiciele społeczeństwa a nie prywatny folwark. Wykonawca to usługobiorca którego praca ma być ściścle nadzorowana przez urzędnika który przez to ze jest nieudacznik zatrudnia nadzór. Cena oferty nie ma znaczenia i 100% jej wpływu na rozstrzygnięcie jest bardzo dobra w przypadku jeżeli nadzór wraz z urzędnikiem kontrolują ściśle i pod każdym względem wykonawcę. Problem w tym ze urzednicy i nadzór nie mają ochoty kontrolować tylko myślą że ich praca to oddać usługę i mieć problem z głowy. Takie przktyki są widoczne wszędzie bo ludzie chcieliby nic nie robić a duzo zarobić i nie mieć żadnej odpowiedzialność z to co niby robili. Wycinanie się firm wykonawczych jest spowodowane tym ze państwo nie kontroluje w żaden sposób firm wykonawczych pod względem zatrudnienia pracowników bo najłatwiej obniżyć cenę na wyzysku ludzi. Kolejna łatwość zarobku na etapie budowy to łapówki dla nadzoru który może wpisać w dzienniki budowy fałszywe dane które można jednak sprawdzić po odkryciu warstwy. Przez to ze takie praktyki co do badań po wykonaniu robi się rzadko nadzór bierze w łapy oszukując a urzędnik nie ma zadnej gwarancji ze nadzór jest uczciwy. Przed społeczeństwem z realizacji inwestycji spowiada się urzędnik a nie wykonawca lub nadzór dlatego urzędnicy mają takie obiekcje do zamówień publicznych.
Wnisek jest taki ze urzędnik "nie mając" możliwości kontroly wykonawcy ale też projektanta chciałby mieć gwarancje ze usługa będzie wykonana tak zeby przed społeczeństwem się nie tłumaczyć za głupoty. Tylko ze urzednik ma w reku władzę kontroli i projektanta i nadzór tylko ze jak w urzędzie jest zatrudniony znajomek i koleś który nie potrafil odnaleźć się na rynku pracy trafił do urzędu a ze jest humanistą więc ma problem :D.
Więcej nieudaczników w urzędach :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2660

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
wyrzucić na bruk całe towarzystwo inzynierów budownictwa drogowego to za mało to towarzystwo powinno w ramach naprawy tego co podczas budowy stworzyło a więc dróg które nie wytrzymają założonej projektowo eksploatacji zostać zagonione do przymusowej płatnej tylko wodą i porcja chleba pracy w celu naprawy tych głupot które zbudowali.
przewodniczyć temu towarzystwu powinni urzednicy z gddkia wraz z kwiatem polskiej nauki z uczelni technicznych i wyższych w zakresie drogownictwa które kształciło inżynierów

No coż ta wypowiedź wydaje się z pozoru logiczna i uzasadniona, gdyby nie jeden FAKT.
Nie będzie w Polsce dróg które nie ulegają przedwczesnej potrzebie ich remontu a niestety czasem i przebudowy dopóki rząd nie zagwarantuje że SŁUŻBY TRANSPORTU przewidziane do ważenia pojazdów, nie będą wypełniać swoich obowiązków. Na chwilę obecną (mam znajomego) osoby pracujące w w/w służbach boją się o swoje rodziny, nie chcą zadrzeć z przeładowanymi ponad miarę (ponad obliczenia projektowe - krótko mówiąc nielegalnie) pojazdami ciężkimi (TIR). Jeśli ten warunek zostanie spełniony, pierwszy mogę iść na egzekucję. Pozdrawiam wszystkich drogowców :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2663

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
mamoń napisał:
wyrzucić na bruk całe towarzystwo inzynierów budownictwa drogowego to za mało to towarzystwo powinno w ramach naprawy tego co podczas budowy stworzyło a więc dróg które nie wytrzymają założonej projektowo eksploatacji zostać zagonione do przymusowej płatnej tylko wodą i porcja chleba pracy w celu naprawy tych głupot które zbudowali.
przewodniczyć temu towarzystwu powinni urzednicy z gddkia wraz z kwiatem polskiej nauki z uczelni technicznych i wyższych w zakresie drogownictwa które kształciło inżynierów

No coż ta wypowiedź wydaje się z pozoru logiczna i uzasadniona, gdyby nie jeden FAKT.
Nie będzie w Polsce dróg które nie ulegają przedwczesnej potrzebie ich remontu a niestety czasem i przebudowy dopóki rząd nie zagwarantuje że SŁUŻBY TRANSPORTU przewidziane do ważenia pojazdów, nie będą wypełniać swoich obowiązków. Na chwilę obecną (mam znajomego) osoby pracujące w w/w służbach boją się o swoje rodziny, nie chcą zadrzeć z przeładowanymi ponad miarę (ponad obliczenia projektowe - krótko mówiąc nielegalnie) pojazdami ciężkimi (TIR). Jeśli ten warunek zostanie spełniony, pierwszy mogę iść na egzekucję. Pozdrawiam wszystkich drogowców :)

Polska miała czas przygotować korytarza TINA do 115kN i rząd podejmując wejście do unii zdeklarował które korytarze TINA zostaną dostosowane. To że gminy pozwalają na budowę obiektów (zakładów) co do których nie dochodzi zadna droga o parametrach dla pojazdów cięzarowych to nie dziwne ze drogi są niszczone. Poza tym konstrukcje ciagników i naczep to konstrukcje zachodnie gdzie nacisk od lat obowiązuje 115kN a polacy kupujac tabor zagraniczny i ładujący tak jak mówi producent (dla cystern bezpieczeństwo) zawsze przekroczą nacisk na oś w przypadku pojazdów cięzarowych 5 osiowych w osi napędowej ciagnika.
Służby nie ważą z tej przyczyny ze nagle okazałoby się ze do większości pojazdów cięzarioweych nigdy by nie dojechały bo nie ma do zakładu drogi o nacisku 115kN a nawet 100kN. W tym przypadku rząd nagle podminowałby gminy które wydają decyzje o warunkach zabudowy lub ustalają plany zagospodarowania. Zobacz u niemców czy tam w centrach miast są wielkopowierzchniowe sklepy czy na obrzeżach miast przy autostradach? czy zakłady przemysłowe są przy drogach o najniższej kategorii lub średniej czy najbliżej autostrad?
Piszesz o bojaźni urzędników czy słuzb transportowych które obecnie są uzbrojone? ja dawno temu kiedy zaczynało się ważenie pojazdów ciężarowych wydawałem takich decyzji ponad 600 rocznie na astronomiczne kwoty wydawałem je sam wyznaczałem miejsca ważenia usprawniałem miejasca ważenia zeby zwiekszac kontrole i przez kilka lat nie miałem zadnych pogróżek zadnych nieprzyjemności a zaczynałem mając wtedy 19lat. Sam brałem udział w kontrolach zatrzymywaliśmy samochody cięzarowe z przymusem przeładunku i żadna z osób która brała udział w kontrolach na drodze nie miała zadnych pogróżek a jedynym uzbrojeniem tych ludzi były własne ręce. W skali polski takich decyzji wydawanych było setki tysięcy w ciagu roku wydawały je osoby i stare i młode i wszystkie nieuzbrojone a ty piszesz ze nie chcą zadzierać obecne słuzby mimo zbrojenia ?:D:D:D:D:D::D:D:D
Co do niszczenia przez przeładowane pojazdy to zauważ ze dziś typowe konstrukcje nawierzchni są stosowane nawet na drogach wojewódzkich i powiatowych bo nie ma konstrukcji 80kN. Typowe konstrukcje dopuszczają poruszanie się pojazdów do 20% 115kN i te współczynniki są stosowane najczęściej przy ustalaniu osi obliczeniowych a mimo to nawierzchnie nie wytrzymują 20 lat eksploatacji. Zobacz sobie w systemie SOSN w gddkia co ile lat są nawierzchnie przebudowywane lub remontowane. Rozporzadzenie mówi ze co 20 lat nowe i przebudowywane a co 10 lat remontowane. Znajdź mi takie :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: kryzys w drogownictwie wasze opinie 12 lata 1 miesiąc temu #2664

  • polskie drogi
  • polskie drogi Avatar
(lub projekt tymczasówki tak zrobiony, że wykonawca musi go robić i uzgadniać praktycznie od nowa)
z założenia projekt czasowej organizacji ruchu powinien robić wykonawca robót
a nie projektant !!!!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.115 s.