Korki MonachiumFirmy Siemens Mobility, Hawa Dawa oraz ryd zrealizowały pilotażowy program pokazujący w jaki sposób technologia oraz przetwarzanie danych przyczyniają się do zmniejszenia natężenia ruchu drogowego i tym samym zanieczyszczenia powietrza. Projekt został wdrożony pod koniec 2018 r. w Monachium.

 

Według rankingu Traffic Scorecard, Monachium jest jednym z najbardziej zakorkowanych miast w Niemczech. Średni czas jaki w ciągu roku kierowcy spędzają w korku to 51 godzin. Monachum to także drugie co do wielkości miasto w Niemczech o największym stężeniu dwutlenku azotu. Komisja Europejska szacuje, że koszty opieki zdrowotnej mającej na celu przeciwdziałanie schorzeniom spowodowanym zanieczyszczeniami (wywoływanymi także przez transport drogowy) wynoszą miedzy 330 a 940 miliardów euro rocznie.

W listopadzie 2018 r. rozpoczęto 4-tygodniowy program, który w czasie rzeczywistym na podstawie danych środowiskowych i danych z aut optymalizował ruch w Monachium pokazując kierowcom alternatywne trasy jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Użytkownicy, którzy skorzystali z alternatywnych tras w czasie programu pilotażowego byli nagradzani punktami, które można było wymieniać na nagrody np. w Amazonie.

Program pokazał, że 35-40% kierowców jest skłonnych przyczynić się do ograniczenia zanieczyszczenia powietrza poprzez wybór „zielonych tras” wskazanych przez platformę ryd. Dodatkowo optymizacja ruchu drogowego na poziomie jednostkowym pomogła zredukować całkowite zanieczyszczenie powietrza w mieście. Wstępne wyniki dla grupy przekraczającej 1600 kierowców pokazują oszczędności 83 kilogramów dwutlenku węgla oraz 114 gramów pyłu (NOx) jak również zmniejszenie liczby przejechanych kilometrów o 633. Gdyby program zastosować do grupy 20 tysięcy kierowców na terenie miasta, wypracowane oszczędności byłyby równe korzyściom uzyskanym z obsadzenia lasem około pół hektara ziemi.

- Jesteśmy w stanie nie tylko polepszyć wydajność transportu, ale również jego wpływ na środowisko naturalne. Nasz inteligentny System Kontroli Ruchu to pionier analityki danych oraz sztucznej inteligencji w ruchu drogowym. Jesteśmy dumni, że nasze rozwiązania są w stanie pomóc polepszyć jakość powietrza w Monachium - powiedział Michael Peter, szef Siemens Mobility.

Firma Hawa Dawa zapewniła urządzenia do przewidywania natężenia zanieczyszczenia powietrza w laboratoriach Digital Lab ITS Siemens Mobility w Monachium, gdzie naukowcy oraz eksperci od zarządzania ruchem ulicznym analizowali dane dostarczane przez platformę ryd do przewidywania przyjaznych dla środowiska tras alternatywnych.

- Program zademonstrował, że w krótkim okresie czasu można wpływać na indywidualne zachowania kierowców. To oznacza, że jest duży niewykorzystany potencjał tego rozwiązania oraz innych rozwiązań opartych na inteligentnej mobilności w innych aglomeracjach miejskich - powiedział Karim Tarraf, szef Hawa Dawa.

- Jesteśmy zadowoleni z rezultatów naszego projektu pilotażowego. Udowodnił, że społeczność zgromadzona wokół platformy ryd może przyczynić się do zmiany, a nasze dane mogą być spożytkowane przez Smart City. Platforma jest otwarta i dlatego mamy nadzieję przekształcić ją we wspólny projekt we współpracy z Siemens Mobility oraz Hawa Dawa w różnych miastach Europy oraz propagować akcje mające na celu polepszenie jakości powietrza w naszych miastach - powiedział Johannes Martens, szef ThinxNet GmbH, firmy zajmującej się Internetem Rzeczy i platformą ryd.

Źródło: informacja prasowa

Komentarze  
Mirosława
0 #1 Mirosława 2019-07-19 12:03
Piszecie Państwo o programach mających wpływać na zmniejszenie korków na drogach i wynikającej z nich większej emisji spalin, a okazuje się, że GDDiA, O/ w Pszczynie całkowicie lekceważy kwestię ekologii. Świadczą o tym roboty na DK1 prowadzone na wysokości Czechowic-Dziedzic i Goczałkowic. Jest okres letni, na DK1 jest więc wzmożony ruch, bo ludzie wracają z urlopów z Europy (Pd), a ciężarówki chcą dotrzeć do domu przed weekendem, a co robi GDDiK: w środę 17.07 i w czwartek 18.07. urządza jakieś roboty na poboczu mostu na rzece Wisła na odcinku ok. 20 m. Na jednym pasie, całkowicie wyłączonym z ruchu, stoi jedna maszyna, a obok niej kreci się 3 robotników. Efekt, ok. 15- kilometrowy zator, powodujący ponad godzinne stanie w korku i niebotyczne emitowanie trujących spalin.
Jaka będzie dziś sytuacja? Nie wiem, bo dosyć mam już stresów i będę wracała z pracy z Bielska-Białej nie rejsowym autobusem, a pociągiem. Ale może wreszcie ktoś zająłby się egzekwowaniem od GDDiK zaleceń oraz wytycznych dot. minimalizowania utrudnień na drogach krajowych i wymusił od GDDiK, by drobne roboty i naprawy przeprowadzane były w porze nocnej.
Z poważaniem
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.