Modelowanie podróży w obszarach funkcjonalnych i w miastach, transport zbiorowy, ocena modeli podróży - tym wszystkim zajmowali się specjaliści systemów komunikacyjnych podczas V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo - Technicznej pt. "Modelowanie podróży i prognozowanie ruchu" MODELLING 2016, która w dniach 16-17 czerwca odbyła się w Krakowie. W ciagu dwóch dni wygłoszono 24 referaty w kilku sesjach tematycznych.
Podczas konferencji prezentowano i wymieniano doświadczenia w zakresie modelowania podróży osób i ładunków dla celów prognozowania
ruchu, dotyczące obszarów miejskich i obszarów zamiejskich, a także transportu drogowego (w tym zbiorowego i niezmotoryzowanego), szynowego, lotniczego i korytarzy multimodalnych.
W szczególności poruszono zagadnienia: wykorzystania prognoz ruchu w studiach wykonalności, analizach efektywności ekonomicznej oraz oddziaływania na środowisko inwestycji transportowych, tworzenia baz danych dla potrzeb modelowania ruchu, roli metod wskaźnikowych w prognozowaniu ruchu, wykorzystania alternatywnych technik w monitorowaniu podróży oraz narzędzi symulacyjnych w procesie modelowania podróży.
- Jest to bardzo specyficzna konferencja o wąskim zakresie tematycznym - powiedział dr hab. inż. Andrzej Szarata, prof. PK. - Modelowanie podróży i zastosowanie modeli transportowych ma duże znaczenie w ocenie funkcjonalności inwestycji infrastrukturalnych Jeszcze długo będziemy mieli do czynienia z tego typu tematyką, która coraz bardziej się komplikuje, a my musimy znaleźć na to rozwiązanie.
Organizatorami wydarzenia byli: Politechnika Krakowska, Zakład Systemów Komunikacyjnych PK, Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie oraz Mobility HUB. Konferencja była jednym z wydarzeń w ramach jubileuszu 25-lecia Zakładu Systemów Komunikacyjnych