Spis treści


„Pieszy autobus”

“Pieszy autobus” to kampania obejmująca sześć szkół (900 uczniów). W styczniu 2012 roku zorganizowano w szkołach spotkania informacyjne z rodzicami i nauczycielami. Wręczono atrakcyjne ulotki z cennymi informacjami na temat działania „Pieszego autobusu” oraz wzory oświadczeń rodziców o przystąpieniu do programu.

Uczniowie pierwszych i drugich klas sześciu gdyńskich podstawówek odprowadzani są do szkoły przez nauczycieli. „Pieszy autobus” tworzy grupa 4-8 dzieci, które spotykają się w wyznaczonych miejscach (na tzw. przystankach) i maszerują wraz z opiekunem określoną trasą. W czasie drogi są kierowcami, konduktorami oraz pasażerami, dzięki czemu uczą się bezpiecznego zachowania na drodze, orientacji w terenie, samodzielności i odpowiedzialności, a przy okazji świetnie się bawią. W innych sześciu podstawówkach rodzice zachęcani są do odprowadzania swych pociech indywidualnie. Dzieci chodzące do szkoły w „pieszych autobusach” oraz uczestniczące w kampanii „Pieszo do szkoły” otrzymały pudełka na kanapki z pozytywnym przekazem, kamizelki i breloki odblaskowe.

„Mama w pięknym mieście”


W siedmiu gdyńskich ośrodkach zdrowia rodzice noworodków czekający z pociechami na wizytę u lekarza mogą poczytać gazetkę „Mama w pięknym mieście”, zachęcającą do aktywnego trybu życia i spacerów z dziećmi – także do przychodni.

Okładka gazetki „Mama w pięknym mieście” Plakat „Mama w pięknym mieście”

Przed rozpoczęciem tej kampanii przeprowadzono badania związane z przyzwyczajeniami transportowymi gdynian. Zostaną one powtórzone po zakończeniu projektu, dzięki czemu będzie można określić efektywność akcji.

Źródło:
Urząd Miasta Gdyni
Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni

Projekt SEGMENT

SEGMENT to trzyletni projekt, który ma na celu sprawdzenie wpływu marketingowej segmentacji rynku na przekonywanie ludzi do zmiany zachowań oraz zmotywowania ich do korzystania z mniej energochłonnych środków transportu. Skoncentruje się na “punktach zwrotnych w życiu”, które skłaniają ludzi do zakwestionowania swoich dotychczasowych przyzwyczajeń transportowych. Projekt wykorzysta segmentację rynkową, aby powiększyć korzystny wpływ kampanii marketingowych ukierunkowanych na zarządzanie mobilnością. Gdynia oraz 6 europejskich miast partnerskich zastosuje założenia projektu do sprawdzenia przyjętej metodologii, a w szczególności ustali, czy założony cel może być osiągnięty na podstawie ograniczonych danych rynkowych. SEGMENT zbuduje fundamenty do wdrażania skutecznych kampanii marketingowych kształtujących pożądane zachowania transportowe w całej Europie.

Rezultaty:
• Uniwersalny model segmentacji marketingowej i metodologia gromadzenia i analizy danych maksymalizuje integrację pomiędzy wartościami życia i „punktami zwrotnymi w życiu”. Model zostanie przetestowany i wdrożony w Gdyni oraz 6 miastach partnerskich projektu, po czym będzie mógł zostać dopasowany i wykorzystany we wszystkich 27 państwach członkowskich Unii Europejskiej.

• Skuteczne kampanie marketingowe odpowiednio skierowane do określonej grupy docelowej wdrożone w Gdyni i 6 miastach partnerskich projektu, rozpoczną zmiany w postawie społeczeństwa (percepcji, satysfakcji, świadomości, przychylności, aspiracji, wartości) i zachowaniu wobec zrównoważonego transportu (mierzone poprzez porównanie wyników badań monitorujących z zebranymi wcześniej danymi z każdego miasta).

• Rozwój kompetencji i zdolności transportowych w Europie w celu zwiększenia i przyspieszenia podejmowania i wymiany najlepszych praktyk europejskich przy opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu kampanii marketingowych, udoskonalonych poprzez wykorzystanie mieszanki technik marketingowych dla ściśle określonych grup społecznych zdefiniowanych przez “punkty zwrotne w życiu”.

Komentarze  
Gość
0 #1 Gość 2012-05-24 02:06
Boże , jak ja zazdroszczę tym miastom, gdzie politycy rozumieją co znaczy tak zwany zrównoważony rozwój środków transportu i realizują politykę transportową, o której stworzenie w moim mieście bezskutecznie mówię... tak trzymać!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.