Od 16 do 25 kwietnia będzie zamknięta droga krajowa nr 7 w Lubniu. Związane jest to z pracami prowadzonymi na końcu obecnej drogi ekspresowej S7, niezbędnymi dla kontynuacji budowy dalszego odcinka do Naprawy. Jadąc w kierunku Zakopanego skorzystamy z objazdu: od węzła Lubień na S7 drogą wojewódzką nr 968 w kierunku Mszany Dolnej i dalej DK28 do Skomielnej Białej.
W trakcie dziewięciodniowego zamknięcia fragmentu Zakopianki wykonawca na odcinku ok. 130 m usunie nawierzchnię i podbudowę drogi obniżając ją w stosunku do obecnej o 80 cm i położy nową nawierzchnię. Pozwoli to na uzyskanie 4,5 m prześwitu pomiędzy jezdnią i rusztowaniem tzw. bramą budowanego wiaduktu, która umożliwi przejazd DK 7 wszystkim pojazdom.
Po odbiorze tymczasowej organizacji ruchu, w poniedziałek 16 kwietnia 2018 r. zamknięta zostanie dla ruchu możliwość przejazdu „Zakopianką” w Lubniu. Na odcinku ok. 130 m trzeba usunąć całą nawierzchnię i podbudowę drogi, obniżyć ją w stosunku do obecnej o 80 cm i położyć nawierzchnię. Pozwoli to na uzyskanie takiej wysokości pomiędzy powierzchnią terenu i rusztowaniem tzw. bramą, która umożliwi przejazd DK 7 wszystkim pojazdom, w czasie budowy wiaduktu nad jezdnią. Odległość pomiędzy jezdnią a rusztowaniem budowanego wiaduktu będzie wynosiła 4,5 m.
Prace trwały będą całą dobę i zaplanowane są do 25 kwietnia 2018 r.
Na realizowanym odcinku I Lubień-Naprawa drogi ekspresowej S7 trwają prace przy wykopach, profilowaniu skarp i budowie obiektów inżynierskich.
Na wiadukcie w Lubniu (odcinek I), który połączy istniejącą S7 z budowanym odcinkiem S7 prowadzone są roboty przy betonowaniu kielicha słupa i izolacji pionowej dwóch przyczółków. Na estakadzie o długości 573 m, nad drogami dojazdowymi i potokami w Lubniu betonowana jest m.in. głowica filara. Trwają też prace przy zbrojeniu ściany oporowej.
Na trzecim z kolei obiekcie inżynierskim w Lubniu, czyli wiadukcie nad drogami dojazdowymi, robione jest szalowanie i betonowanie filara, a z kolei na następnym wiadukcie w Krzeczowie kontynuowano przygotowanie podłoża pod ustrój nośny w trzecim przęśle. Natomiast na budowanej estakadzie w Naprawie, o długości prawie 400 metrów montowano w ostatnich dniach zbrojenie ustroju nośnego w segmencie 4 na jezdni lewej.
Trwałą prace związane z wysuwem ustroju nośnego segmentu 3 jezdni lewej i segmentu 4 jezdni prawej. W ramach robót drogowych prowadzone są prace przy wykopie, wzmacnianiu gwoździami skarp, rozkładaniu mat i wykonywaniu tzw. materaca, czyli jednego z elementów konstrukcji drogi. Na budowie dziennie pracowało średnio 233 pracowników fizycznych wykorzystując przy tym średnio 92 jednostki różnego typu sprzętu. Wykopy zrealizowano w 52,6%, podpory obiektów inżynierskich i konstrukcje oporowe w 52,4%.
Na odcinkach II Naprawa-Skomielna Biała i III Skomielna Biała - Rabka Zdrój także trwają prace zarówno w zakresie drogowym jak i przy budowie obiektów inżynierskich. Wydrążono wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej w sumie 1 km 144 m tunelu pod górą Mały Luboń. Wykonano 32 km 580 m mikropali kotwiących, tworzących mur oporowy przy portalu południowym tunelu.
Na odcinku III wykonano wykopy w 88,43%, podpory mostów, wiaduktów i estakad oraz konstrukcje oporowe w 97,5%. Jest już także 35,5% ustroi nośnych. Prowadzone są prace przy budowie nasypów, wykonywane są gwoździe gruntowe i dreny wgłębne na skarpach. Ich zadaniem jest wzmocnienie i odwodnienie skarp.
Źródło: GDDKiA